Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Katteastma

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-14, 18:16   #1
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Katteastma

Katten min har fått påvist astma. Noen som har erfaring med dette og hvordan har dere behandlet symptomene? Katten min har fått kortison både i pilleform og sprøyte over en 3 ukers periode. I følge dyrlegen min er det ikke tilrådelig å bruke kortison over et lengre tidsrom. Katten min er symptomfri nå men det er vel stor fare for at anfallene kommer tilbake. Dyrlegen min virker noe usikker på veien videre...

Gammel 21-02-14, 13:10   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katteastma

Seriøst?

Når dyr begynner å bli dyre i drift og trenger piller, medisiner og behandlinger som mennesker i store deler av verden ikke har råd til, da synes jeg det er problematisk å skulle forsvare å holde liv i dyrene.

Jeg vet at jeg som en enkel bondejente skiller meg fra store deler av befolkningen på dette punktet. Astma hos dyr er forøvrig helt nytt for meg, ante ikke at det fantes.

Gammel 21-02-14, 13:44   #3
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Katten min som nå bor hos min eks har astma. Hun har levd fint uten medisiner til nå, men fikk beskjed av dyrlegen om å komme inn med henne om hun ble tungpusten. De får gjerne lungebetennelse når de blir "forkjøla"? Det var i alle fall det min katt fikk.

Jeg er også enig i at blir et dyr for sykt og det ikke finnes medisiner som fungerer greit så skal dyret få slippe. Hvor mye penger mennesker er villige til å bruke er jo opp til hver enkelte. Vi lever ikke på en gård og har samme syn på dyr som vi hadde før. Kjæledyret blir et familiemedlem.

Gammel 22-02-14, 13:18   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset er det blant annet katt som er årsaken, så kanskje du må fjerne katten fra katten?

Gammel 22-02-14, 14:56   #5
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Katteastma er såvidt jeg vet en ganske vanlig tilstand. Jeg vet at noen katter bruker inhalator. Jeg ville funnet en annen dyrlege som har litt mer kompetanse på astma. Jeg vet det er noe som heter Feline astma blant annet. Kan være lurt å finne ut hva som utløser astma-anfall.

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 21:27   #6
mocci
Retromum

mocci sin avatar

mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Seriøst?

Når dyr begynner å bli dyre i drift og trenger piller, medisiner og behandlinger som mennesker i store deler av verden ikke har råd til, da synes jeg det er problematisk å skulle forsvare å holde liv i dyrene.

Jeg vet at jeg som en enkel bondejente skiller meg fra store deler av befolkningen på dette punktet. Astma hos dyr er forøvrig helt nytt for meg, ante ikke at det fantes.

Jeg er selv odelsjente og har overtatt min farsgård. Jeg vil si st jeg har et edruelig forhold til syke dyr, deler din oppfatning. Men jeg avliver ikke katten min pga astma som de fint kan leve med. Slik jeg har forstått det så behandler man bare når katten viser symptomer, jeg er ikke interessert i å måtte medisinere katten hver dag for resten av livet hennes. Syns faktisk det har blitt vel mye medisiner i det siste. Nå skal jeg se hvordan det går med henne uten medisiner.
Jeg ante heller ikke at katter kunne få astma.

Gammel 22-02-14, 21:33   #7
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Katteastma er såvidt jeg vet en ganske vanlig tilstand. Jeg vet at noen katter bruker inhalator. Jeg ville funnet en annen dyrlege som har litt mer kompetanse på astma. Jeg vet det er noe som heter Feline astma blant annet. Kan være lurt å finne ut hva som utløser astma-anfall.

Ja det er jo noe i nærmiljøet de reagerer på, men tror det blir vanskelig da katten min for det meste er utekatt ( kommer inn når hun vil da).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.