Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hudpleie til tørr og sensitiv hud

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-14, 10:49   #1
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hudpleie til tørr og sensitiv hud

Jeg lurer på om noen har noen hudpleieserier å anbefale meg? Jeg trenger mye fuktighet, samt noe som kan dempe irritasjon. Jeg har sensitiv hud, som tåler dårlig vinter og overgangsperioder.

Gammel 23-02-14, 10:52   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hudpleie til tørr og sensitiv hud

Eg enda opp med Avene som selges på apoteket.

Gammel 23-02-14, 11:33   #3
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har no gått over til Shiseido sin Bio Performance-serie. Koste flesk men føles fantastisk.

Gammel 23-02-14, 12:33   #4
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min sensitive hud liker Matis sin rosa serie. Denne rensen og denne dagkremen er gode.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 10:27   #5
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg har sverget til Dermalogica Skin Smoothing Cream i alle år, men sist jeg gikk tom, kjøpte jeg La Roche-Posay Hydreane Riche, og den er jeg kjempefornøyd med. Finnes også i en lettere utgave, men jeg liker den feteste best.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 11:37   #6
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isrose, her.

Min sensitive hud liker Matis sin rosa serie. Denne rensen og denne dagkremen er gode.

Den serien lukter jo kjempesterkt, nesten som gammeldags aftershave! Jeg skjønner ikke hvorfor de skal putte så mye parfyme i produkter for sensitiv hud, for parfyme er ofte noe som irriterer huden.

Jeg har selv tørr, fuktfattig og sensitiv hud, og bruker en blanding av ulike serier; Avène har veldig bra produkter, og det er ingenting som roer huden min mer enn Crème pour Peaux Intolérantes, i rik versjon. Den er uparfymert, og legger igjen en hinne som beskytter mot uttørking. I tillegg bruker jeg fuktserum under, fra litt ulike merker, men både Avène og La Roche-Posay har gode fuktserum. Dermalogica har også veldig gode produkter til sensitiv hud, synes jeg.

Min absolutte favorittrens kommer fra den økologiske serien Green People, og er Neutral Scent Free Cleanser (eller noe sånt). Fås hos Vita, og fjerner alt av sminke uten at huden blir irritert.

Gammel 26-02-14, 11:42   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Den serien lukter jo kjempesterkt, nesten som gammeldags aftershave! Jeg skjønner ikke hvorfor de skal putte så mye parfyme i produkter for sensitiv hud, for parfyme er ofte noe som irriterer huden.

Helt enig, det irriterer meg veldig! (Akkurat den serien kjenner jeg ikke, da.)

For meg funker det bra med uparfymerte produkter fra Eucerin (apoteket). Jeg bruker denne som nattkrem (ja, hele døgnet om vinteren):

Og denne som dagkrem:

De koster rundt 170 per stykk, men er iblant å få med 30 % avslag på apoteket her.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.