|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Å bestille fly og feriehus selvHva ser dere etter når dere skal velge sted å leie feriehus? Sol og bad ja, men hva mer? Jeg tenker vel at dette er løsningen for oss hvis vi ikke vil feriere i lavkostland i all fremtid. Og så er jeg litt redd for at ungene vil synes det er kjipt hvis vi er på et sted uten noe som skjer, jeg har unger som opplever shopping og sightseeing som tvangsinnslag for de voksnes del.
![]() |
#2 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvHus i Sør-England? Der er det masse å finne på, du flyr raskt og rimelig til London, og leier bil der.
![]() |
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvEngland?
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvHva er det ungene oppfatter som «noe som skjer», da?
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvUSA?
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selv
Egentlig tror jeg dessverre det er begrenset til tivoli og badeland. (Hvilket jeg selvfølgelig synes er ulidelig kjedelig). Men de synes det er veldig fint å se seg litt rundt, se severdigheter så lenge det ikke blir overdose, spise på små restauranter og se på folkelivet. De liker også litt sol og bad på dagtid og foreldre som har tid til å spille kort på terrassen på kveldstid. Gitt at det er minst en dag med tivoli eller badeland i løpet av ferien.
![]() |
#7 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvJeg har tenkt mye av det samme, ser jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
maler
|
Ja, mitt problem er selvfølgelig også at jeg må dra på en toåring.
![]() |
#9 |
maler
|
Jeg synes faktisk at sånn lollo-og-bernie-land er svært behagelig når jeg har med meg småbarn, det plager meg ikke å bo oppå folk og spise i kø og jeg slapper godt av. Men prisen er virkelig avskrekkende, spesielt i vestlige deler av middelhavet. Tyrkia er jo greit nok, men der ser mannen ut som en kokt hummer hele sommeren, han tåler varmen dårlig.
![]() |
#10 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvDet er nok tanken på alle folka som tar knekken på meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvVi har leid feriehus i England før, og det var en av de beste barneferiene vi har hatt. Det er masse å gjøre for barn overalt i England. Vi skal gjøre det samme i år, denne gangen et nytt sted i England. 10 minutter fra stranden og med parker, dyrehager, fornøyelsesparker og andre fornøyelser innen kort avstand. Og nei, det er ikke bare regn i England.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvMallorca. Kort flytur, mye at finne på for liten og stor. Mange flotte strender og mange hus og leiligheter at velge på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvVi har reist til Florida så å si hvert år siden eldste var baby. Ser virkelig ingen problemer med det, det er veldig mye å finne på, flust av gode familierestauranter og veldig barnevennlig. Amerikanerne elsker barn. Jeg ser ingen grunn til å vente.
![]() |
#14 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvVi leide feriehus i Danmark, på ei øy (Læsø) hvor det skjedde absolutt ingenting (heller ikke shopping og sightseeing for voksne), det var bare fine badestrender, bondegårder, friområder, fred og ro. Ungene hadde det helt fantastisk og maser om at vi skal dra dit igjen.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 23-02-14 kl 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvVi leier hus for andre rad på år i Moraira, Spania. Der er det både badeland, og fornøyelsesparker innen rimelig kjøreavstand. Små strender med litt aktiviteter (tråkkebåter osv). Bra sjopping i Bendidorm og Alicante om man har behov for det.
![]() |
#16 |
kamerat
|
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvVi drar ofte til steder hvor det skjer lite eller ingenting, og det pleier å fungere fint – de synes det er gøy å bade, se på esler og kjøpe brød på bakeriet også, de. Men så har vi nøye skjult for ungene at badeland, lekeland eller tivoli er et alternativ om sommeren også, da.
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvMin erfaring er også at ungene ikke er så kravstore hvis de bare får tid. De årene vi bor i pappas hus på Kreta, så bader vi en del. Men det er også mye "titte på livet". Ungene ser ut til å trives med det.
![]() |
![]() |
#18 |
maler
|
![]() |
#19 |
Mother of Dragons
|
England er toppers. Vi leide hus en uke i Southwold (der hvor bestefar i lomme blir filmet) skikkelig søvnig og søt liten by på Suffolkkystwn i fjor sommer. Og barna på 3 og 6 vil veldig gjerne tilbake. Vi tenker på Mevagissey på Cornwallkysten i år da, men ikke somlet meg til å bestille billetter ennå.
![]() |
#20 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Å bestille fly og feriehus selvVi har reist mye til Malagaområdet, og har fartet rundt i småbyene der med fast base på et leilighetresort med svømmebasseng, minigolf, basketbane, bordtennis, biljard osv |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|