|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Pris på dåpsgave til nevø/nieseHvor mye bruker dere på dåpsgave til nevø/niese? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Unik
![]() Sv: Pris på dåpsgave til nevø/nieseKan jo legge til at vi ikke skal i dåpen (er ikke spurt), har ikke sett barnet og ser øvrige søsken en gang i året, sånn ca. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Pris på dåpsgave til nevø/nieseJeg mener å huske at vi lå på rundt 4-500 kroner. Mine nieser er hhv 8 og 12, og dette var i datidens valutta, vel og merke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Pris på dåpsgave til nevø/niese700ish. Antagelig mindre om det var et barn vi knapt hadde kontakt med og ikke var invitert i dåpen til.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Pris på dåpsgave til nevø/nieseJeg brukte rundt 1000,- på mine nevøer, men jeg hadde neppe gjort det om jeg ikke var invitert i dåpen.
![]() |
![]() |
#6 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Pris på dåpsgave til nevø/niese1000 hvis vi var invitert, 500-700 hvis vi ikke var invitert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Unik
![]() Sv: Pris på dåpsgave til nevø/nieseVi har jo gitt til de andre barna i den familien. Førstemann var vi invitert til, andremann ble vi invitert til en uke i forveien (vi var da på ferie og man trenger flybilletter/togbilletter eller kjøre i 8 timer for å komme seg dit). Så vi burde jo gi noe til denne babyen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Pris på dåpsgave til nevø/nieseRundt 1000 har vi brukt.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Pris på dåpsgave til nevø/nieseBegge fikk barnebestikk i sølv, husker ikke pris, men 800-1000 var det vel.
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pris på dåpsgave til nevø/nieseEn sølvskje er det jeg gir . Mellom 500 og 1000 lappen alt etter mønster og tilbud . |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Borte
|
![]() Sv: Pris på dåpsgave til nevø/nieseJeg husker ikke, men mener vi kjøpte to bøker fra "den store hvite"-serien. Vi har nær kontakt og var invitert i navnefesten.
![]() |
|
|