|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gal kattedame
|
![]() Grånende blondine trenger hjelpKryper mot 40 og håret blir mer og mer grått, i heftig tempo. Jeg er fra naturens side "kommuneblond" og har alltid bleket håret noen nyanser på vinteren. Blir lys av sola om sommeren.
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Grånende blondine trenger hjelpHm. Mamma er egentlig rimelig grå i håret nå tror jeg, men hun farger det så det ser helt naturlig ut omtrent som før. Hun er ikke noe særlig hos frisør heller, gjør det for det meste selv med den billigste fargen hun finner på rema. Hun er blond. Jeg tror det gjelder å finne riktig farge og helst ikke bleke det sånn at fargen blir helt jevn kanskje.
![]() |
#5 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Grånende blondine trenger hjelpJeg har ikke økonomi til å bruke frisør til å farge håret.
![]() |
#6 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Grånende blondine trenger hjelpSvigermor farger håret blondt, og bruker L'oreal Excellence (eller Preference?), i hvertfall L'Oreal, og jeg synes det blir vellykket.
![]() |
#7 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Grånende blondine trenger hjelp
Der er jeg også. Farge 7.0 for alminnelig blondt, farge 7.3 for gylden blond, og jeg tror Bomull viste Exellence 7.3.1, blir blond med gylden og en anelse kald Ask blond. Du må ikke etterforske så ofte hvis du velger en farge nær din egen. Og få hjelp til å etterfarge kun ettervekst for ikke å slite på håret. Du trenger en god hårkur, som Redken Soft.
![]() |
#8 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Grånende blondine trenger hjelpPrøv med askeblond iallefall.. Da skal det ikke bli gult, - og kjøp lilla shampoo.
![]() |
#9 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Grånende blondine trenger hjelpJeg farger ikke håret og har omfavnet (og liker godt) min nye grå stil, dog er jeg noen år eldre enn deg. Og jeg får noia av min mors rare fargede hår i hennes alder liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Grånende blondine trenger hjelpJeg leser hele tiden "Gråtende blondine..." og synes det er så trist...
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Grånende blondine trenger hjelpJeg fikk tips om kun å bruke helfarger da jeg begynte å bli grå. Nå har jeg veldig mørkt hår da så de hvite/grå synes veldig fort i tinningen og i skillen.
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Grånende blondine trenger hjelpMitt tips er å ikke gå for den kaldeste nyansen sammen med masse lilla-shampoo. Da bør du vaske med vanlig shampoo til daglig og kjøre lilla-shampoo-kur en eller to ganger i uka. Ellers får du lilla hår.
![]() |
#13 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Grånende blondine trenger hjelpDet er stor forskjell på priser hos frisører. Noe kan man også spare på å bruke lærlinger. Det tar lenger tid, men en seriøs salong vil være nøye med å følge opp jobben til lærlingen og en frisør vil gå over og sjekke jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|