Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Grånende blondine trenger hjelp

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-14, 20:26   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Grånende blondine trenger hjelp

Kryper mot 40 og håret blir mer og mer grått, i heftig tempo. Jeg er fra naturens side "kommuneblond" og har alltid bleket håret noen nyanser på vinteren. Blir lys av sola om sommeren.
Denne vinteren har jeg gått fra noen få grå til veldig,veldig mange grå. (Må ha noe med stressnivå å gjøre)
Jeg er ikke klar for å bli helt grå ennå, men ser med skrekk en i nær familie som bleker håret etter å ha blitt grå, han har uringult hår...min store skrekk!
Er det sånn at grå hår reagerer anneledes på farge enn vanlig hår? Hva med striper?

Gammel 22-03-14, 20:37   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grånende blondine trenger hjelp

Gå til frisør og få det gjort profesjonelt. Evt omfavn din nye look.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-14, 20:42   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Mamma er egentlig rimelig grå i håret nå tror jeg, men hun farger det så det ser helt naturlig ut omtrent som før. Hun er ikke noe særlig hos frisør heller, gjør det for det meste selv med den billigste fargen hun finner på rema. Hun er blond. Jeg tror det gjelder å finne riktig farge og helst ikke bleke det sånn at fargen blir helt jevn kanskje.

Gammel 22-03-14, 20:55   #4
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Gå til frisør og få det gjort profesjonelt.

Jepp. Beste måten å få det pent, tror jeg. Og regne med økte frisørutgifter framover.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-14, 21:25   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke økonomi til å bruke frisør til å farge håret.
Noen som farger selv som kan anbefale meg noe? Tror jeg bare rett og slett tester ut den fargen jeg alltid har brukt og gambler på at det funker på grått altså, men kan jo være noen har noe bedre på lur?

Gammel 22-03-14, 21:33   #6
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Svigermor farger håret blondt, og bruker L'oreal Excellence (eller Preference?), i hvertfall L'Oreal, og jeg synes det blir vellykket.

Gammel 22-03-14, 21:46   #7
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Svigermor farger håret blondt, og bruker L'oreal Excellence (eller Preference?), i hvertfall L'Oreal, og jeg synes det blir vellykket.

Der er jeg også. Farge 7.0 for alminnelig blondt, farge 7.3 for gylden blond, og jeg tror Bomull viste Exellence 7.3.1, blir blond med gylden og en anelse kald Ask blond. Du må ikke etterforske så ofte hvis du velger en farge nær din egen. Og få hjelp til å etterfarge kun ettervekst for ikke å slite på håret. Du trenger en god hårkur, som Redken Soft.

Jeg ble lei og ønsket sommerblondt, farget og lysnet med farge 8.0. Det var lekkert, men ble for lyst av sommersola og jeg har nå ettervekst og er i tenkeboksen. Får jeg syklet like mye i sol som i fjor, da er fargen sikret. Håret lysnet selv med hjelm på.

Frisøren vil stripe, men jeg vurderer det som svært dyrt og med varierende resultat. Stripene blir alt for bleket av solen hvis håret er langt.

Gammel 23-03-14, 22:24   #8
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Prøv med askeblond iallefall.. Da skal det ikke bli gult, - og kjøp lilla shampoo.

Gammel 24-03-14, 11:39   #9
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg farger ikke håret og har omfavnet (og liker godt) min nye grå stil, dog er jeg noen år eldre enn deg. Og jeg får noia av min mors rare fargede hår i hennes alder liksom.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 12:24   #10
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser hele tiden "Gråtende blondine..." og synes det er så trist...

Gammel 24-03-14, 12:32   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk tips om kun å bruke helfarger da jeg begynte å bli grå. Nå har jeg veldig mørkt hår da så de hvite/grå synes veldig fort i tinningen og i skillen.
Jeg farger med nr 5 og vurderer å prøve hakket lysere nyanse for å prøve å dra ut i tinningen... vet ikke helt om jeg tør da.

Nå har jeg delt opp en farge i tre omganger og farger kun i tinningen og i skillen. Ellers blir det ytterste laget så veldig svart.

Snakket med en annen som også må farge og sist betalte hun 1900,- for farging og klipping. Det er litt uaktuellt altså. Jeg farger hjemme først og klipper noen dager etterpå. Koster 650,-

Gammel 24-03-14, 12:36   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt tips er å ikke gå for den kaldeste nyansen sammen med masse lilla-shampoo. Da bør du vaske med vanlig shampoo til daglig og kjøre lilla-shampoo-kur en eller to ganger i uka. Ellers får du lilla hår.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 12:52   #13
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Det er stor forskjell på priser hos frisører. Noe kan man også spare på å bruke lærlinger. Det tar lenger tid, men en seriøs salong vil være nøye med å følge opp jobben til lærlingen og en frisør vil gå over og sjekke jobben.

Jeg synes det er verdt det å bruke frisør, ja. Endel hjemmefarginger går helt fint, noen notsomuch. Ellers kan man ha en frisørtime og farge håret, og ha en inngående faglig diskusjon med frisøren om dos and donts for farging av grånende hår og frykt for gultoner... Mye å lære av en fagperson!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.