|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fjellpiper
|
![]() Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?Under slagordet "En annen hverdag er mulig": Hvilke endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?For å svare selv så har jeg jobbet ned i 70% stilling i en periode. Grunnen til at jeg gjorde det var for å få mer tid og mindre stress i en periode da jeg hadde to barnehagebarn og nylig hadde vært sykemeldt med utbrenthetsymptomer. Det var fint, fungerte greit økonomisk men jeg bekymret meg for mye over pensjonen min til å fortsette med det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?Eg har lyst til å flytte til ein by. Eg elsker bylivet og trivst ikkje noko særleg der eg bur no. Familien min derimot vil ikkje flytte, så eg er i mindretall.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?Hvis jeg hadde hatt økonomi og mentalt overskudd til det, hadde jeg blitt veganer.
![]() |
![]() |
#5 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?Kjøttfrie mandager (og suppe på tirsdager, som også som regel er kjøttfri), og i det hele tatt fokus på å spise mindre kjøtt, ser jeg ikke akkurat på som en drastisk endring.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?Jeg ønsker meg egentlig mer enn alt i verden å flytte med Mannen og barna og bikkja til en ranch i Montana og bare drive med hester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?
Jeg har lyst til å flytte, bytte jobb og leve uten familien min.
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 02-04-14 kl 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?Ja, jeg gjorde jo en drastisk endring i livet mitt i fjor sommer, da jeg kastet/solgte/ga vekk nesten alt jeg eide og tok med meg det nødvendigste som barnet og klærne og sånn og flyttet fra svært hus med hage i en koselig, liten by, til bitteliten studentleilighet i Oslo, og ble fulltidsstudent. Det var fantastisk, og jeg er takknemlig hver dag for at jeg har muligheten til å gjøre det!
![]() |
![]() |
#9 |
Fjellpiper
|
Det er egentlig et veldig godt eksempel! Jeg har en følelse av at det er mange drastiske endringer som ikke blir gjort fordi de er for skumle, og at noen av disse hadde ført til veldig gode ting om de ble gjennomført. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?Vinne en haug med penger i Lotto - bygge stort hus, med alt på et plan, med egen fløy til Lillemann, hvor han skulle ha sanserom og et godt og varmt badebaseng.
![]() |
#11 |
|
Ja, det er mulig. Jeg var veldig usikker på om jeg orket og kunne ikke se for meg noe verre enn å flytte til Oslo og stakkars ungen min som ble revet opp med røttene og bla bla bla...
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?Vi har begge gått ned i 80 % med en fridag som vi nyter sammen hele familien - drar på tur, bibliotek, svømmhallen, barnas bondegård osv. Herlig å ha denne muligheten, men ser ikke på det som en drastisk endring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?Si opp jobben. Bli blomstergartner.
![]() |
#14 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?Flytte fra den gamle tomannsboligen med eplehage, verdens søteste nabolag, og en av de beste skolene. Til OBOS rekkehus eller stor leilighet på Årvoll eller Oppsal. Være gjeldsfri, sykle til jobb nesten hele året, få mer fritid, og ha masse penger til fritid og aktiviteter. Men hva synes barna?
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?Jeg ville bygd på.
![]() |
![]() |
#17 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?Jeg vil ikke gjort noe veldig drastisk, jeg elsker jobben min, vil bli i den, men studere på si, noe jeg med all sannsynlighet skal neste år, og jeg vil ikke jobbe mindre! Jeg kunne derimot tenkt meg å flytte over fjorden, men pga fastgrodde barn er ikke det en mulighet for oss. Såkunne jeg tenkt meg større hus og et treningsrom!
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 02-04-14 kl 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?Jeg vil bli mer fysisk aktiv, for det tror jeg er bra for både fysikken og psyken min. Jeg er en sofapotet, så jeg innser at det krever en innsats. Jeg har også mål om at familien skal være mer aktiv, om det så bare er å få ungene ut i hagen oftere. Mannen er enig. Og så er det nettopp hagen - jeg vil gjerne komme i gang med de endringene vi har tenkt oss der, slik at vi kan bruke hagen vår mer. Lek for ungene og hagearbeid for meg - får vi til mer av det, så er jo mye gjort allerede.
![]() |
![]() |
#19 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?Jeg har til enhver tid en hel drøss med store prosjekter jeg gjerne skulle gjennomført. Nicket er ikke tilfeldig valgt.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?Livet mitt har gått litt i turbofart de siste 4 1/2 årene fra jeg møtte mannen, med bryllup, to barn på rappen og flytting fra knøttleilighet til stort hus med hage samt bilkjøp, så jeg er vel mer på stabilisering enn på å gjøre de store endringene akkurat nå. Små endringer blir det nok en del av, jeg skal ta lappen, vi skal pusse opp en del, sånne ting, men noen store ting tror jeg ikke vi skal ha ambisjoner om.
![]() |
|
|