Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Magicas plantetråd 2014

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-14, 15:49   #1
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Magicas plantetråd 2014

Jeg er i gang med (amatør) planting og såing.

Jeg har et drivhus som jeg kjøpte (litt seint) i fjor.

I tillegg har vi et landområde ute som "kjøkkenhage".

Her på nordvestlandet har vi ikke hatt skikkelig vinter i år, og det er ikke tæle og frost, så derfor har våren kommet langt. Her er det jeg har gjort hittil:

Plantet 6 sorter tomatfrø inne, i minidrivhus, de har blitt ganske store nå og jeg har plantet de over i verandakasser (inne). 15 planter har jeg nå.

Direktesåing ute: purre, gulrot, stangselleri, vårløk, potet og salat. Det er vel ikke direkte mye de vokser enda, men frøene er da i jorda.

Sådd inne i drivhuset, uten varme: brokkoli og blomsterfrø til Akeleie. I går blåste det av en takplate i drivhuset så det er ikke helt optimale forhold der.

I drivhuset plantet vi drueplante i fjor, den står fint og har knopper.

Mannen i huset har kjøpt tre røtter med humle, så det skal vi få i jorda på en fornuftig måte etterhvert. De ligger i jorda nå og, men mørkt i en kasse. Han skal altså kanskje lage øl på egen humle etterhvert.

Ja, og så har jeg kjøpt en paprikaplante på Plantasjen. Den står inne i vinduskarmen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:39.