|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
etterpåklokest
|
![]() Når noen har tettet doen med dopapir, hva gjør jeg da?Noen jeg kjenner (4 og 4) har tettet doen med dopapir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
koko
|
![]() Sv: Når noen har tettet doen med dopapir, hva gjør jeg da?Er det ikke da man bruker sånn stor sugekopp? (Det er forøvrig, om man kan si det sånn, litt artig å holde på med.)
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når noen har tettet doen med dopapir, hva gjør jeg da?La vannet synke til normalt nivå. Fyll så en stor bøtte medvann, og tøm fort nedi doen. Bruker funke her
![]() |
#8 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Når noen har tettet doen med dopapir, hva gjør jeg da?Veldig, veldig mye dopapir. (De hadde visst hatt et fellesprosjekt med å tørke stumpen til han som hadde bæsja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Når noen har tettet doen med dopapir, hva gjør jeg da?Har du 220 V-kabel? Ikke skjøteledning, men sånn stiv til bruk på veggen. Alternativt en sånn kleshenger som du får på renseri? Lag i så fall en stav, så lang at du slipper stå nedi doskåla med den. Bøy enden til en krok. Så er det bare å begynne å grave opp griseriet. Prøv ikke å stake eller skylde det ned. Det blir fort katastrofe om det er alt for tett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Når noen har tettet doen med dopapir, hva gjør jeg da?Det jeg prøver å si er at hva som helst som er stivt og ender i en krok fungerer. Mulig det bør ha litt bøyelighet, hvis du også må grave rundt første "svingen" på doen. Jeg bruker alltid 220v-kabel, for det har vi lett tilgjengelig i kjelleren, men nød lærer naken kvinne osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når noen har tettet doen med dopapir, hva gjør jeg da?
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Når noen har tettet doen med dopapir, hva gjør jeg da?Ja, grave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
Det funker bare på vanlig tetthet, når noen har tørket seg litt vel grundig. Prøver man det på en pottetett do, så er det jo opplagt hvilken vei det vannet vil ta ut av doen til slutt ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Mar 2013
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man tømmer jo ikke på nye 20L til med vann, om man ser det ikke går og vannet nesten renner over.... Men det regner jeg med TS skjønner.
![]() |
#16 |
Bedreviter
|
"Dette koster deg champagne!", er min vanlige reaksjon på slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
Problemet er at hvis man først bruker 20 liter vann-trikset, og det ikke går, så må man jo grave rundt i et basseng av flytende dopapir når man først innser at dette ikke går og man må stake likevel. Og det er både vanskeligere og veldig mye kjipere enn å grave i do, minus de 20 literne med ekstra vann. Bedre å grave først som sist når man mistenker at det likevel er det som må til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
This is normal!
|
Jeg har i hvert fall ikke limt fast dosetet med limpistolen. Enda.
![]() |
![]() |
|
|