Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Når noen har tettet doen med dopapir, hva gjør jeg da?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-14, 20:37   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Når noen har tettet doen med dopapir, hva gjør jeg da?

Noen jeg kjenner (4 og 4) har tettet doen med dopapir.

Hva gjør jeg? Er det sjans for å fiske det opp? Plumbo? Late som ingenting og tro at det går over av seg selv ved midnatt?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 20:39   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når noen har tettet doen med dopapir, hva gjør jeg da?

Oi. Ring en rørleggervakt og spør om råd..?
Hva med en sånn sugekopp-sak?

Hvor mye dopapir er det egentlig snakk om?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 20:39   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 51
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Er det ikke da man bruker sånn stor sugekopp? (Det er forøvrig, om man kan si det sånn, litt artig å holde på med.)

Gammel 28-04-14, 20:44   #4
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

La vannet synke til normalt nivå. Fyll så en stor bøtte medvann, og tøm fort nedi doen. Bruker funke her

Gammel 28-04-14, 20:44   #5
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har da ikke noe så praktisk i hus.

Gammel 28-04-14, 20:45   #6
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Stak litt nedi, eventuelt bruk en sånn sugekopp.Da får vannet trøkk nok til at det får fart ned.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 20:46   #7
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Stak med dobørsten, det pleier jeg å gjøre.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 20:47   #8
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Veldig, veldig mye dopapir. (De hadde visst hatt et fellesprosjekt med å tørke stumpen til han som hadde bæsja. Det er mulig jeg vil le av dette en gang, men ikke i kveld. )

Jeg må bare få de skyldige til å sovne, så skal jeg prøve litt.

Gammel 28-04-14, 20:50   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du 220 V-kabel? Ikke skjøteledning, men sånn stiv til bruk på veggen. Alternativt en sånn kleshenger som du får på renseri? Lag i så fall en stav, så lang at du slipper stå nedi doskåla med den. Bøy enden til en krok. Så er det bare å begynne å grave opp griseriet. Prøv ikke å stake eller skylde det ned. Det blir fort katastrofe om det er alt for tett.

Sympati. :btdt: (mange ganger)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 20:52   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg prøver å si er at hva som helst som er stivt og ender i en krok fungerer. Mulig det bør ha litt bøyelighet, hvis du også må grave rundt første "svingen" på doen. Jeg bruker alltid 220v-kabel, for det har vi lett tilgjengelig i kjelleren, men nød lærer naken kvinne osv.

Også grave opp, ikke sant, ikke stikke ned.

Gammel 28-04-14, 20:56   #11
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

La vannet synke til normalt nivå. Fyll så en stor bøtte medvann, og tøm fort nedi doen. Bruker funke her

Og repeter om nødvendig.

:btdt:

Gammel 28-04-14, 20:57   #12
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

De skyldiges far sitter på tapasrestaurant i sør-Spania og drikker cava as we speak. Jeg bøyer kleshengere og gjør meg klar til å stake dass. Joda.

Gammel 28-04-14, 20:58   #13
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, grave.

Ta opp alt du får opp og ha over en bøtte. Når et begynner å løsne og du ikke får opp mer så syns jeg hett vann kan hjelpe, men det er muligens innbilning. Jeg pleier å helle i varmt vann før jeg legger meg. Du kan trøste deg med at norske toaletter er mye bedre enn amerikanske, der fastnet det ofte, uten 4 + 4.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 20:59   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Og repeter om nødvendig.

:btdt:

Det funker bare på vanlig tetthet, når noen har tørket seg litt vel grundig. Prøver man det på en pottetett do, så er det jo opplagt hvilken vei det vannet vil ta ut av doen til slutt ...

Og pottetett do er nettopp det man får når noen har testet hvor mange doruller det er plass til i en do. (Hører du, noen? Slutt med slikt!)

Gammel 28-04-14, 21:02   #15
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det funker bare på vanlig tetthet, når noen har tørket seg litt vel grundig. Prøver man det på en pottetett do, så er det jo opplagt hvilken vei det vannet vil ta ut av doen til slutt ...

Man tømmer jo ikke på nye 20L til med vann, om man ser det ikke går og vannet nesten renner over.... Men det regner jeg med TS skjønner.

Gammel 28-04-14, 21:02   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

De skyldiges far sitter på tapasrestaurant i sør-Spania og drikker cava as we speak. Jeg bøyer kleshengere og gjør meg klar til å stake dass. Joda.

"Dette koster deg champagne!", er min vanlige reaksjon på slikt.

Gammel 28-04-14, 21:08   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Man tømmer jo ikke på nye 20L til med vann, om man ser det ikke går og vannet nesten renner over.... Men det regner jeg med TS skjønner.

Problemet er at hvis man først bruker 20 liter vann-trikset, og det ikke går, så må man jo grave rundt i et basseng av flytende dopapir når man først innser at dette ikke går og man må stake likevel. Og det er både vanskeligere og veldig mye kjipere enn å grave i do, minus de 20 literne med ekstra vann. Bedre å grave først som sist når man mistenker at det likevel er det som må til.

Jeg snakker selvsagt ikke av erfaring her. Neida. For jeg er alltid fornuftig og heller aldri 20 liter vann i do først, i tilfelle det virker akkurat denne gangen. Neida.

Gammel 28-04-14, 21:11   #18
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

"Dette koster deg champagne!", er min vanlige reaksjon på slikt.

Han bare flirer og sier at han trodde sånt var pensum på mitt studie.

Gammel 28-04-14, 21:14   #19
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og pottetett do er nettopp det man får når noen har testet hvor mange doruller det er plass til i en do. (Hører du, noen? Slutt med slikt!)

Jeg har i hvert fall ikke limt fast dosetet med limpistolen. Enda.

Og Cuya.

Gammel 28-04-14, 21:17   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Han bare flirer og sier at han trodde sånt var pensum på mitt studie.

Sympati. Min hevder at jeg jammen får leve som jeg preiker og gjøre tradisjonelle mannejobber selv.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.