Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Begrense tilgang til kommentarer på FB

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-14, 23:03   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begrense tilgang til kommentarer på FB

Jeg har en som jeg "må" være venn med på Facebook. Personen er satt som bekjent, men det holder tydeligvis ikke. Personen kommenterer mye av det jeg skriver, uavhengig om det er mine eller mine venners innlegg. Og ikke alltid like koselig.

Er det noen måte jeg kan blokkere personen uten at h*n merker det?

Gammel 02-05-14, 23:06   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrense tilgang til kommentarer på FB

Legg inn meldinger til alle venner med unntak av ham er vel det enkleste.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 23:09   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg poster mange innlegg med begrensning. Kun venner, ikke bekjente.

Gammel 03-05-14, 00:06   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Niobe sin løsning.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 00:37   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg poster mange innlegg med begrensning. Kun venner, ikke bekjente.

Kan man gjøre dette også når man kommenterer på feeden til egne venner? Det er nemlig problemet, at h*n kommenterer på mine kommentarer hos andre.

Mine egne innlegg har jeg jo kontroll på.

Det her er fryktelig irriterende. Personen må gjerne se mine innlegg, men kommentarene irriterer meg så voldsomt. Kan ikke folk bare være ålreite?

Gammel 03-05-14, 00:45   #6
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det kan du ikke uten å blokkere ham.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 01:02   #7
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Hjelper det ikke å sette han på Listen Begrensning? Innstillinger-Blokkering

Gammel 03-05-14, 04:24   #8
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har samme problem - som dog er mest irriterande - ein eldre nær slektning som "følger etter" meg i åpne grupper eg er medlem av og kommenterer på det eg måtte skrive der. Er dette mulig også på andre sin vegg altså? Dersom ein venn av meg ikkje har offentlig profil, så kan vel ikkje min slektning sjå kva eg postar der?

Gammel 03-05-14, 09:52   #9
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg har mange på Begrenset tilgang eller hva det heter, de ser ikke noe av det jeg poster.

Gammel 03-05-14, 11:16   #10
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Har samme problem - som dog er mest irriterande - ein eldre nær slektning som "følger etter" meg i åpne grupper eg er medlem av og kommenterer på det eg måtte skrive der. Er dette mulig også på andre sin vegg altså? Dersom ein venn av meg ikkje har offentlig profil, så kan vel ikkje min slektning sjå kva eg postar der?

Jo, jeg tror det. Mine venner ser hva jeg skriver på mine venners vegger og åpne grupper. Tror ikke det var slik før.

Men dette med begrenset tilgang. Finnes det en måte å gjøre dette på så det blir likt for alt jeg måtte legge ut på min vegg? Det jeg mener er at ut av mine ca 300 venner og bekjente så kunne jeg veldig gjerne tenke meg at ca halvparten ser det jeg legger ut.

Gammel 03-05-14, 11:21   #11
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Da ville jeg ha slettet en haug med venner og så satt noen på begrensetm

Gammel 03-05-14, 11:25   #12
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan legge folk i grupper og passe på hva man publiserer til hvem på sin egen vegg. Men det hjelper ikke dersom man kommenterer på andres innlegg, da er det den andres innstillinger som gjelder. Så dersom du ikke ønsker at noen skal "følge etter deg" på andre sider hvor du ikke har kontroll over innstillingene, så må du enten passe på at de ikke er der, eller blokkere dem.

Gammel 03-05-14, 12:24   #13
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Når du poster kan du velge egendefinert og unnlate personer du ikke vil gi tilgang.

Gammel 03-05-14, 13:43   #14
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Finner venner ut om de står på begrenset tilgang? Eller får de beskjed om man forandrer status på vedkommende?

Gammel 03-05-14, 14:49   #15
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

De får ikke beskjed, men kan jo legge merke til det om de er veldig observante.

Gammel 03-05-14, 15:15   #16
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har blokkert noen på facebook og oppdaget at jeg da heller ikke kan se når vedkommende kommenterer på poster til felles venner. Da ser diskusjonen noen ganger litt rar ut. Så det er ikke vanskelig å se at man er blokkert.

Men poster man på sin egen vegg eller strøm vil jo ikke vedkommende se posten i det hele tatt.

Gammel 03-05-14, 15:44   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

OK. Da må jeg nok bare leve med det. Det er jo ingen krise, men ganske så irriterende.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.