Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rasistisk russekort

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-14, 15:56   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Rasistisk russekort

7 år gamle Junior samler som så mange andre på russekort. Han kom hjem med et svartrusskort som var så utrolig rasistisk, at jeg fikk helt sjokk. Er det ingen sensur i trykkeprosessen på slike kort?

Vet ikke helt om det er greit å legge ut hva det stod her, for jeg vil jo ikke spre utsagnet. Men det handlet om at det var fint å slå en bestemt folkegruppe i "trynet" med en spade.

Det står jo mye rart/grovt/vulgært/alkoholrelatert på slike kort, som kanskje ikke egner seg som barnelitteratur. Men ren og skjær rasisme? Under fullt navn?

Jeg ba ham om å få kortet, mot at jeg skaffer ham to nye i bytte. Han har jo flere mørkhudede klassevenner, tenk om de også skulle komme hjem med slike kort? Makan.

Pelle er aktiv nå   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.