|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
både her og der
|
![]() "Vi" er gravideHver gang jeg leser "vi er gravide" eller "vi ble gravide", blir jeg oppgitt. Det er da bare kvinnen som er gravid, ikke kvinnen OG mannen. Det er vel riktigere å si "Vi venter barn" eller noe lignende. Sånn, så fikk jeg sagt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: "Vi" er gravideEr ikke dette noe folk sier for å være morsomme, da tro? Skal det ikke være litt "søtt"? Alle vet jo at det bare er damer som er gravide. (Om det virkelig er en morsom og/eller søt uttrykksmåte, er en annen sak.)
![]() |
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: "Vi" er gravideJeg syns ikke det er en feil. Man er sammen om et svangerskap når man er i et parforhold, selv om babyen kun vokser i kvinnen.
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: "Vi" er gravideOg så? Jeg syns det er en helt grei kommentar og det får sikkert en del menn til å føle seg inkludert når de bruker den frasen.
![]() |
#7 |
Tatt på
|
![]() Sv: "Vi" er gravideEn graviditet er jo og en mental prosess opplever jeg nå, og det er jo kommende pappa med på. Rent fysisk så er det bare kvinnen som bærer barnet, men jeg synes det mentale aspektet er en like viktig del av det.
Pie (2007) og Gut (2010) Sist redigert av Fersken : 19-05-07 kl 19:10. Årsak: Rette skrivefeil når man flisespikker |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Vi" er gravideEr det virkelig noen som tror at dersom et par sier at de er gravide, så tror paret at mannen også er gravid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
trøtt
|
![]() Sv: "Vi" er gravideJeg synes det er helt greit å si at "vi er gravide". Vel er det i min mage lillebror vokser, men mannen min er da ikke utenforstående av den grunn. Han venter barn like mye som meg og svangerskapet påvirker hans hverdag også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
både her og der
|
![]() Sv: "Vi" er gravide
Jeg fikk meg aldri til å si det, i alle fall. Sa heller at vi ventet barn, for det var vi to om, ikke selve graviditeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: "Vi" er gravideNei, det er jo en "smakssak". Jeg har heller aldri sagt det, men jeg skjønner hvorfor andre sier det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: "Vi" er gravideI denne sammenhengen kan vel strengt tatt ikke ordet "gravid" menes som den rent fysiske tilstanden til den vordende mor. Det er vel ingen som tror pappaen er gravid. Sist redigert av MokkMokk : 19-05-07 kl 20:03. Årsak: leif |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Introvert optimist
|
![]() |
#14 |
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Vi" er gravideJeg synes det er søtt og likestillingsvennlig å si "vi er gravide". |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
trøtt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: "Vi" er gravideSå da antar jeg at "vi prøver å bli gravide" også er feil.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Vi" er gravideUff jeg grøsser litt hver gang jeg hører det. Syns det er en ubehagelig setning. Faktisk.
![]() |
#20 |
Absolut ateist
|
Alene, altså.
![]() |
|
|