|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Underholdning på fly for en 2-åring?Vi skal ut å reise neste helg. Flyturen tar noe over 4 timer, og ztjerna er en liten propell. Han har ikke eget sete denne turen, noe som kompliserer ting en hel del. Etter planen skal flyet gå i 20-tida på kvelden, noe som gjør det hele litt lettere siden han sikkert sover et par timer av turen. Vi har lånt en bærbar DVD-spiller. Er de lov å ha med på fly? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Underholdning på fly for en 2-åring?Jeg tenkte akkurat å spørre om noe av det samme. Vi hadde tenkt til å ha med en sånn liten dvd-spiller som vi bruker i bilen, men kom på at vi istedenfor kan ta med pc´n. Kan vi?
![]() |
#3 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Underholdning på fly for en 2-åring?Forresten så pakker vi nå et skift til hver av oss inni en vacuumpose, slik at det tar liten plass i håndbagasjen. Det samme gjør vi for øvrig i kofferten.
![]() |
#4 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Underholdning på fly for en 2-åring?Snakket med søsteren min nå (flyvertinne), hun sier at det bare er å bruke pc på flyet. Ikke under take off og landing da.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Underholdning på fly for en 2-åring?DVD er fint! Det har vi alltid med og det hjelper i alle fall en times tid...
![]() |
#6 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Underholdning på fly for en 2-åring?Har to gonger tatt fly med barn i den alderen og kvar gong sverga til at det var siste gong |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Underholdning på fly for en 2-åring?Vi har hatt stort hell med mp3-spiller med elsket musikk og lydbøker, og øretelefoner som passer til toåring. Mini-magnettegnetavle er også morsomt og uhyre praktisk. Et par nye småleker, gjerne omhyggelig og spennende innpakket, har også slått an. (Bra i krisesituasjoner: "Næmmen OJ, der var det jo en pakke! Hvem er den til, tro?") Om dere tar med spiselige bestikkelser (lurt), sørg for at de ikke er altfor klissete. :erfaren: Ikke krisemaksimer på forhånd, jo mer avslappet man klarer å være, jo bedre går det!
![]() |
#8 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Underholdning på fly for en 2-åring?Anbefaler bærbar DVD fremfor laptop. Fordi kaffe i fanget (les: i skjermen) blir mye billigere på en DVD enn en laptop. *erfaren*
![]() |
![]() |
#9 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Underholdning på fly for en 2-åring?DVD
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Underholdning på fly for en 2-åring?Vi har pleid å pakke med noen biler, noe tegnesaker, noen bøker og litt ymse.
![]() |
#11 |
I mål
|
![]() Sv: Underholdning på fly for en 2-åring?Vi har nettopp reist 4.5 time tur retur med 2-åring uten DVD og det gikk da så det suste det. Han hadde riktignok eget sete og jeg må si at jeg ville kjøpt det hvis mulig selv om han bare hadde vært nesten to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Underholdning på fly for en 2-åring?Abbonerer på denne jeg.
![]() |
#13 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Underholdning på fly for en 2-åring?
Kjøpte dem på ebay. 15 stk i en pakke. Har skrevet mer om dem her:
![]() |
#14 |
Peppy!
|
![]() Sv: Underholdning på fly for en 2-åring?
Jeg lener meg på disse to tipsene her jeg. Så går det sikkert fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Audacious
|
![]() Sv: Underholdning på fly for en 2-åring?Signerer magnettegnetavle, samt bøker og et par hånddukker, det er ustyrtelig morsomt når de plutselig dukker opp fra bak en sekk osv. Time etter time med moro...
![]() |
#16 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Underholdning på fly for en 2-åring?Vallergan? Sånn helt seriøst? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
I mål
|
![]() Sv: Underholdning på fly for en 2-åring?Ja, jeg tror nok et eget sete til nesten to-åringer er smart en annen gang. Men jeg forstår dere godt. Vi var altså nettopp på tur med S som ble to år i starten av april. Da vi bestilte turen (i november) var det litt sånn "søren, han har akkurat blitt to år, trenger eget sete". Da vi skulle dra var vi mer på "sannelig bra han hadde blitt to år så vi MÅTTE ha eget sete, ellers hadde vi ikke bestilt det" |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Underholdning på fly for en 2-åring?Abbonnerer på tråden! Vi flyr riktignok ikke mer enn et par-tre timer, men hypersnuppa skal sikkert gjennom en del aktiviteter før vi er framme.
![]() |
#19 |
kamerat
|
![]() Sv: Underholdning på fly for en 2-åring?Begge mine har elsket magnettegnetavler fra ettårsalderen. Og det er null søl med dem. Jeg har for øvrig ikke vært i nærheten av å vurdere vallergan på noen av våre flyturer, inkl. sånne på 12 timer med toogethalvtåring og seks måneder gammel baby.
![]() |
|
|