|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Noen som har prøvd boligbytte?... og vil dele sine erfaringer?
![]() |
#2 |
Nye muligheter :o)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har prøvde boligbytte?Amylin har erfaring fra dette.
![]() |
#3 |
Peppy!
|
![]() Sv: Noen som har prøvde boligbytte?Vi har også sett litt på dette, og vil veldig gjerne høre om noen har erfaringer. :abonnerer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Noen som har prøvde boligbytte?
Bergen framfor Oslo?
![]() |
#5 |
Peppy!
|
![]() Sv: Noen som har prøvde boligbytte?Jeg fant også mange steder jeg ikke visste at jeg ville. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Noen som har prøvde boligbytte?De jeg har hørt og lest om som har gjort det har fått ganske mange henvendelser faktisk. I boligbytte.no er man medlem av Home Link, og man evaluerer alltid byttet etterpå og vedkommende får "poeng" utifra dette. Noen er listet som erfarne boligbyttere f. eks. Da virker det jo ikke helt utrygt.
![]() |
#7 |
One of These Days
|
![]() Sv: Noen som har prøvde boligbytte?Boligbytte er en genial ting. Det baserer seg på tillit og ærlighet, men det er en utrolig liten prosentsjanse for at ting går galt. Husk at de som bor hos deg, er de du bor hos. Vi byttet bolig med noen i Nederland for tre år siden. Veldig kjekt. Man skriver en brukermanuel på huset, bruksanvisning på oppvaskmaskin, vaskemaskin, strykejern, komfyr, tv osv. i bruksanvisningen skriver du også om det er diverse ting du ikke vil at gjestene skal bruke eller om de må vanne blomster eller lignende. Vi vannet blomster, skiftet filter på tørketrommel og matet en katt. Ofte bytter man også bil hvis man skal langt. Du gir som regel en nabo eller en venn nøkler og beskjed om å ta i mot gjestene. Svigers har erfaring fra tidligere boligbytte også. Bare positive erfaringer. Vi kommer nok til å ha boligbytte senere også. Kanskje Rivieraen eller USA? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har prøvde boligbytte?Jeg vil også følge med på denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Hei Monsoon! Jeg gikk inn på linken din, men fant ikke ut hvordan jeg søker opp familier som ønsker å dra på ferie til Oslo. Jeg har ikke registrert meg, får jeg kanskje opp flere søkemuligheter da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Sånn er det hvertfall på boligbytte.no. Som gjest kan du søke etter land og byer, og dermed se om det er noen som ønsker å reise til Norge i allefall. I tilelgg så har mange skrevet "Open", dvs. at de gjerne tar i mot forslag. Du får heller ikke se kontaktinfo før du har registrert deg.
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Noen som har prøvd boligbytte?
Åh, en kompis av meg var utvekslingstudent der. Kanskje det er vertsfamilien hans som vil hit for å hilse på? Det hadde vært litt av et sammentreff. Forresten, han bodde ikke i Maryland, men en av de andre statene som grenser mot bukta.
![]() |
#20 |
Peppy!
|
![]() Sv: Noen som har prøvd boligbytte?Check it out: http://www.homeexchange.com/show.php...=Previous+Page |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|