Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Potte-løsning til jordbær?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-14, 22:16   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Potte-løsning til jordbær?

Ungene har sådd jordbær, for mormor skulle få jordbærkrukke til bursdagen. Sånn som hun har snakket om i 30 år (det er så langt jeg kan huske)

Spirene er små, men levedyktige og vokser.
Bursdagen er på tirsdag

Jeg finner ikke jordbærpotte!

plantasjen hadde ikke
jula har ifølge sine datasystemer 2, de bare er ikke der.

Så, hva annet kan fungere, som jeg kan få til/tak i, i helga?

Gammel 30-05-14, 22:25   #2
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Potte-løsning til jordbær?

Verandakasse?

Gammel 30-05-14, 22:25   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har jordbær i mange ulike typer potte- men ikke jordbærpotte, for de synes jeg ikke fungerer så bra. Min favoritt er en rund lav keramikkpotte med stor omkrets og dreneringshull i bunnen. Der vokser de og trives bra - og sprer seg som bare det. Det får de ikke plass til i jordbærkrukke.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 22:26   #4
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Verandakasse?

Det kan fungere, men det er ingen solrik, lun plass det egner seg å henge den hos mottaker.Noe som står på veradnaen er bedre.

Gammel 30-05-14, 22:28   #5
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg har jordbær i mange ulike typer potte- men ikke jordbærpotte, for de synes jeg ikke fungerer så bra. Min favoritt er en rund lav keramikkpotte med stor omkrets og dreneringshull i bunnen. Der vokser de og trives bra - og sprer seg som bare det. Det får de ikke plass til i jordbærkrukke.

Har bare ikke funnet det. Dess større de ble, dess høyere også, og det er uhorveslig tungt, upraktisk å gi bort, og å få opp på verandaen der... om den skal være en liten meter høy.

Må på jakt igjen i morgen, uten ugner på slep, se hva jeg kan finne

Gammel 30-05-14, 22:33   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Min er verken tung eller uhåndterlig. Den er bare 10-15 cm høy.

Gammel 30-05-14, 22:38   #7
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det hørtes ut som oe jeg kunne bruke. Får se om jeg finner noe slikt.

Har du fat under da? Det skal antakelig stå på flislagt veranda, så det blir vel fort vått uten fat

Alterativt har jeg tenkt type "krydderhylle" ala dette: http://www.jula.no/krydderstativ-790172 Det er dog ikke ideelt, tenker jeg. Men tilgjengelig.

Gammel 30-05-14, 22:51   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg har ikke fat under - den står på terrassen. Dersom verandaen har tak ville jeg ikke tenkt at fat var nødvendig. Jordbær trenger ikke gjennomvannes for å klare seg.

Gammel 30-05-14, 22:51   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jordbær i hengeampel.
Jordbærene har til og med overvintret i den. Desverre ser det nå ut til at bladlusen har tatt knekken på dem.

Gammel 30-05-14, 22:53   #10
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hva med hjemmelaget av terracotta potter som er tredd på et en stokk sånn at de tipper hver sin veg?

http://www.ehow.com/how_5051639_buil...ot-garden.html

http://www.buildingitonpennies.com/2...er-part-2.html

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 23:18   #11
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Steike, så stilig!

Gammel 30-05-14, 23:27   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Europris hadde noen runde, passe store og grunne potter.
Er det mulig å kjøpe ferdige jordbærplanter?
Fikk lyst på jordbær i potter selv.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-14, 14:31   #13
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det er helt mulig å kjøpe ferdige planter, de har på plantasjen f.eks.

Jeg endte med en sånn løsning:
http://www.elho.com/70365/collection...-grow-set.html Det blir to eller tre i høyden, vi får se. Og fat. De blir neppe stående under tak, og det regner en del, det er rett og slett mest tenkt for å hidre så mye jord utover.

Gammel 31-05-14, 18:22   #14
Goldstar
Nybegynner

Medlem siden: May 2014
Hvor: Oslo
Goldstar har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Hva med hjemmelaget av terracotta potter som er tredd på et en stokk sånn at de tipper hver sin veg?

http://www.ehow.com/how_5051639_buil...ot-garden.html

http://www.buildingitonpennies.com/2...er-part-2.html

Wow! Kul idé! Takk for linkene!

Goldstar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-14, 18:43   #15
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ehlopottene er veldig fine. Jeg har flere stk. på verandaen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-14, 20:25   #16
Malama

Malama sin avatar

Standard

Kunne tenkt meg noen selv også, ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:08.