Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvor mye solkrem bør vi ta med?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-14, 16:11   #1
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Hvor mye solkrem bør vi ta med?

Vi skal være 5 uker i Spania i sommer, og da lurer jeg på hvor mye solkrem jeg bør kjøpe med. Vi er to voksne og to barn. Noen som har en ide? Husker jo ikke fra andre år :ammetåke:

Ser de har litt tilbud rundt om kring nå på solkrem, så tenkte deg var greit og hamster litt.

Gammel 02-06-14, 16:12   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye solkrem bør vi ta med?

Jeg hadde tatt med noen flasker, men akkurat i Spania får man tak i solkrem av kjente merker også. Så jeg hadde ikke vært redd for å ha for lite.

Gammel 02-06-14, 20:29   #3
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvis du skal ta med for hele ferien trenger du sikkert 10 flasker. Minst.

Gammel 02-06-14, 21:25   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor i Spania skal dere? Du får masse bra solkrem på apotekene i Spania både på fastlandet og på de større øyene. Jeg hadde bare tatt med to flasker og kjøpt resten der nede på apotek. Når vi er i Spania så kjøper vi heller med solkrem hjem for vi er så fornøyde med den de har på apoteket.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 21:42   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

det er sikkert billigere å ha med seg fra Norge, i all den tid det er så mye tilbud, men jeg har ikke stresset med å passe på at jeg har nok - for de har, som nevnt, gode merker på apotekene. Jeg tror jeg har tatt med 3 flasker.

Gammel 03-06-14, 04:20   #6
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Vi skal til fastlandet. Jeg vet det er fult mulig å få tak i god solkrem på apoteket i Spania. Men når det er to for en tilbud på apoteket,er der smarter å t med fra Norge, siden vi nok bruker store mengder solkrem.

Gammel 03-06-14, 08:22   #7
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok bare tatt med et par flasker og så kjøpt etter behov. Vi var borte en uke nå og en sånn flaske er jo rimelig drøy. Nok å dra på uansett.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 08:26   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde kjøpt med meg minimalt og kjøpt resten på apotek i Spania. Der selges de veldig gode solkremene som vi ellers handler på apotek her til langt lavere pris.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 08:31   #9
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde også bare tatt med et par flasker og fylt på ved behov. Utvalget her nede er bra og som regel litt billigere enn hjemme.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 09:37   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er stadig tilbud på apotekene i Spania også. Jeg har i alle fall nesten bestandig fått nr. 2 til 50% når en kjøper to i samme merke.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 00:18   #11
Joy Stark
Superduperaktiv

Joy Stark sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Kjøp i Spania! De har gode solkremer her også. Vi bor her hele året og bruker store mengder. ISDIN merket er veldig bra og de fleste av dem er uten parabener. Laroce de posey har de også på de fleste apotekene. Prisen ligger på 15-20 euro pr flaske. ISDIN har en veldig bra ansiktskrem med faktor 30. Her i huset bruker vi stort sett bare ISDIN. På Mercadona får du Haciendado solkrem med faktor 30-50 til 8 euro også uten parabener. Den holder ikke så lenge som de andre og man må som regel ettersmøre etter en time eller to. Vi pleier bare å smøre om morningen før vi går ut.
Sin parabenos/ sin parabenes- er uten parabener på spansk.

Gammel 04-06-14, 09:32   #12
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi beregner 100 ml pr person pr uke, som blir en flaske hver for 14 dagers ferie.
Apotek solkremer i EU koster 100,- til 150,- pr stk 200 ml flaske, og det er vel tilbudspris hjemme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.