|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Nybegynner - saksofonHoudini har endelig fått saksofon. Mor er minst like ivrig på å lære som Houdini... :skrape: Mor spilte klarinett i 10 år i korps så hun har litt grunnteknikk. Etter litt prøv og feil (Houdini hadde første spilletime i går) er vi nå igang med spillingen og jeg kan spille G-dur skala, C-dur skala, Bjørnen sover, Kom og hør på hornmusik, Lille Kari. Med andre ord et par, tre helt basic sanger. Dette er gøy...
![]() |
#2 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nybegynner - saksofonVi bruker midt i blinken heftene. Tipper du kan gå raskt oppover i heftene selv.
![]() |
#3 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Nybegynner - saksofonSleng opp en annonse om at du ønsker spilletimer på oppslagsveggen til musikkhøgskolen. Sjekk med instrumentbutikker om leie.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Nybegynner - saksofonDe heftene kjenner jeg fra før, ja. Jeg får kanskje ta meg en tur til en notebutikk for å bla i heftene for å finne heftet som er omtrent på mitt nivå. Jeg har skrevet ut en grepstabell fra nettet, så jeg finner stort sett ut av grepene på egenhånd.
![]() |
#5 |
koko
|
![]() Sv: Nybegynner - saksofonNå er det noen år siden jeg spilte saxofon, men mener å huske at det var temmelig likt som på fløyte som igjen ikke er ulikt blokkfløyte. Innenfor rekkevide med andre ord. (Hvis man har lært blokkfløyte da riktignok.)
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nybegynner - saksofonHenger meg på. Har spilt både tenorsax og klarinett samt kornett da jeg var liten og nå spiller eldste klarinett. Korps er en utrolig flott hobby! Veldig lyst å spille igjen, men mangler instrument og har glemt det meste.
![]() |
|
|