Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fortell meg om rammebasseng og andre store basseng

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-14, 13:47   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Fortell meg om rammebasseng og andre store basseng

Tidligere har vi hatt sånne oppblåsbare plaskebasseng i hagen, men ingen av dem er hele og jeg tenker kanskje å kjøpe noe nytt. Men hva skal vi velge?

Nå er jo ungene litt større og spesielt for de to minste er det jo ikke så gøy med små plaskebasseng. Så jeg ser litt på de større versjonene. Men vi har aldri hatt noe sånt før og jeg er usikker på hva det krever i forhold til renhold og om vannet blir veldig kaldt.

Så f.eks. på dette fra europris http://www.europris.no/kunder/europr...=sym,3,0,0,0,0

Noen som har erfaringer å dele?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 19:49   #2
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om rammebasseng og andre store basseng

Me har hatt store basseng dei siste åra, men det har vært sånn med oppblåsbar ring. Vatnet er kaldt i byrjinga, men i fint og varmt vær vert det raskt temperert. Ein kan også kjøpe varmepumpe til bassenget som ein koplar på filteret. Anbefaler for øvrig ei større pumpa med saltfilter i staden for dei som fylgjer med, dei er ofte små.

Me skal kjøpe nytt i år, og då vert det den du viser. Dvs. det var planen til det vart vatningsforbod. No spørs det.

Gammel 09-06-14, 19:57   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte dette i år. Anbefales!

Billig og. Jeg kjøpte med lokk, og skal få tak i en pumpe til den og.

Det finnes i hakket større og så da, som du ser på linken. Men jeg synes dette var stort nok, tar jo litt tid å fylle også. Og varme opp.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 19:58   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg googlet rammebasseng og fant en blogg fra en som kaller seg Hegemor. Hun forteller om et basseng fra Toys R Us med saltvann. Virket genialt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 20:16   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Vi kjøpte dette i år. Anbefales!

Billig og. Jeg kjøpte med lokk, og skal få tak i en pumpe til den og.

Det finnes i hakket større og så da, som du ser på linken. Men jeg synes dette var stort nok, tar jo litt tid å fylle også. Og varme opp.

Vi hadde det der før, synes i grunn det var håpløst.
I år går vi nok for det her:

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 20:32   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva var håpløst med det?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 20:51   #7
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Vi hadde det der før, synes i grunn det var håpløst.
I år går vi nok for det her:

Mannen mente at det jeg linket til i første innlegg var alt for stort. Men det du viser syntes han var bedre. Så kanskje vi går for dette, da har vi plass på terrasse også. Og prisene på toysrus var fine nå.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 22:21   #8
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Er det lurere å ha saltvann?

Gammel 09-06-14, 22:33   #9
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Ikke akkurat rammebasseng, men vi har dette på 2x2meter og 120cm dypt som er en gammel fiskekum. Men erfaringene er de samme som rammebasseng, en god pumpe, klor eller klorfri, nøye kontroll og sandfilter.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.