Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Menneskerettighetene i tegneserieform. Hjelp.

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-14, 23:36   #1
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Menneskerettighetene i tegneserieform. Hjelp.

Jeg husker en bok vi hadde hjemme som var en samling tegneserier der forskjellige forfattere/tegnere hadde tegnet historier der de valgte en av menneskerettighetsartiklene. Jeg husker ikke hva den heter, ingen av kunsterne, men jeg vil så gjerne ha tak i et eksemplar. Av forskjellige årsaker har jeg ikke mulighet til å spørre foreldrene mine om dette, mamma ville ikke vært interessert i tegnet litteratur, og jeg har ingen kontakt med faren min.

Det er nokså dystre historier, i alle fall de jeg husker, men de henger i meg og nå vil jeg altså gjerne oppleve dem igjen.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 15:48   #2
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Menneskerettighetene i tegneserieform. Hjelp.

Denne?

http://www.goboken.no/Butikk/Produkt...-menneskeverd/ men den høres kanskje ikke så dyster ut? Norsk eller engelsk? Denne globaldimension.org.uk/resources/item/1034 og denne https://www.kickstarter.com/projects...etches-of-iran høres dystrere ut...

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 15:50   #3
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Finnes i orginalutgave på engelsk; http://www.kids-bookreview.com/2011/...born-free.html

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 19:45   #4
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Nei, det er ingen av disse. Boken jeg tenker på består av tegneseriehistorier, de er definitivt ikke for barn. Men takk for forslag. :-) Jeg må fortsette å lete.

Gammel 10-06-14, 20:52   #5
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Her er også en. Er det den?

Jeg husker en annen, forøvrig, men ikke hva den het eller hvem som publiserte.

Gammel 10-06-14, 21:42   #6
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Standard

Jaaaaa! Åh, fp altså. Takk. :-)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.