|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Boktips - hva skal man lese etter Kaptein Supertruse?Knerten er en lesehest. Nå har han trålet seg gjennom 4 bøker om Kaptein Supertruse på rekordtid. Han har ledd seg helt i hjel underveis, og har skikkelig kost seg.
![]() |
![]() |
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Boktips - hva skal man lese etter Kaptein Supertruse?Roald Dahl? Mamma Mø? Min førsteklassing ler seg fordervet av Mamma Mø. Han leser godt selv, men foretrekker å bli lest for "for jeg vet ikke hva slags melodi stemmene skal ha, selv!"
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Boktips - hva skal man lese etter Kaptein Supertruse?Roald Dahl var et godt tips.
![]() |
![]() |
#4 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips - hva skal man lese etter Kaptein Supertruse?Så flink han er som leser de selv da.
![]() |
#7 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Boktips - hva skal man lese etter Kaptein Supertruse?Serien om Dragetreneren av Cressida Cowell.
![]() |
#8 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Boktips - hva skal man lese etter Kaptein Supertruse?Min 7-åring elsket bøkene av David Walliams, "Gangsterbestemor" og "Den rikeste gutten i verden".
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Boktips - hva skal man lese etter Kaptein Supertruse?Gangsterbestemor fikk han faktisk til jul. Det er kanskje en idé å ta en titt i bokhylla hans, med andre ord.
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips - hva skal man lese etter Kaptein Supertruse?
Disse falt veldig i smak her også. Samme med "Gutta i trehuset med 13 etasjer". Sistnevnte er mer lik supertruse i formen.
![]() |
#11 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Boktips - hva skal man lese etter Kaptein Supertruse?
Jepp, på ultrakonservativt nynorsk, og med perfekt moral. Fins som bok, der teksten er på eine sida og teikningane frå teikneserien er samla på hi. http://www.todalen.net/vangsgutane/
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Boktips - hva skal man lese etter Kaptein Supertruse?LasseMaja var lurt. Takk.
![]() |
![]() |
#13 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Boktips - hva skal man lese etter Kaptein Supertruse?Kult, min gutt er like bak din gutt. Vi har lest to av Kaptein Supertruse, og jeg henger i tråden for tips. Sønnen min leser godt selv, elsker Donald og leser høyt for seg selv. Det er best å lese tegneserier høyt, for da kan man lese alle lydene på en bra måte, det er viktig. Jeg leser for ham et par-tre ganger i uka i tillegg, og nå har jeg fått litt ny giv på lesing og har skaffet litt nye bøker til sommerlesing sammen.
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Boktips - hva skal man lese etter Kaptein Supertruse?LasseMaja er veldig poppis her, ja, faktisk så hender det at til og med 11-åringen koser seg med en av dem.
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips - hva skal man lese etter Kaptein Supertruse?Dragetreneren-serien av Cressida Cowell har vært en hit her. Litt tekst og mange humoristiske tegninger.
![]() |
|
|