|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kaffegrut mot brunsneglerEr det bare å koke opp en bråte kaffe og tømme gruten i bedet? Gjør det kle for plantene om kaffen er sterk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Kaffegrut mot brunsneglerJeg har masse presskannekaffe fra Friele som ikke har særlig god. Vurderer å lage kruttsterk kaffe og helle gruten i bedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Kaffegrut mot brunsneglerhttp://www.nrk.no/ostfold/kaffegrute...ene-1.11726435 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Epikur
|
![]() Sv: Kaffegrut mot brunsneglerKaffe er flott for plantene, altså, men mot snegler er det pluking og nematoder som er eneste medisin, tror jeg.
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Kaffegrut mot brunsneglerJeg har fri i dag, og planen er å myrde snegler. Hvis formen tilsier så. Men jeg har ihvertfall tømt en hel pakke presskannekaffe OG et helt (stort) glass med pulverkaffe (gudene vet hvorfor den stod innerst i skapet) i en gryte, tømt på to liter vann og kokt opp. Det kunne ikke stå og koke noe særlig, for alt skummet (crèma?) som dannet seg truet med å koke over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
fri
|
![]() Sv: Kaffegrut mot brunsneglerSelv har jeg mest planter i hagen som brunsneglene ikke liker (mye roser og lavendel), men de tok knekken på sibirvalmuene jeg kjøpte i vår. Helt døde er de nok ikke, så jeg kan kanskje prøve å redde stumpene (bokstavelig talt) ved å legge kaffegrut rundt dem. Men de forsvinner jo ikke av kaffegrut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Kaffegrut mot brunsneglerDenne metoden leste jeg her en dag og den hørtes veldig effektiv ut.
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kaffegrut mot brunsneglerDen metoden jeg leste var hakket enklere, der bare delte man de i to og hadde de i bøtta med nemaslug-"grøt", og så helte man hele blandinga ut rundt omkring.
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Kaffegrut mot brunsneglerMislykka prosjekt. Det ble lite grut selv av dette. Antakelig lot jeg det ikke stå lenge nok. Det ble korn klatter grut sporadisk her og der, det hjelper sannsynligvis ingenting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Kaffegrut mot brunsnegler
Men en bøtte med 50 liter vann? Det var jo enormt. Og hvorfor må msn klippe sneglene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Kaffegrut mot brunsneglerJeg er antakelig en dyremishandler som lurte på hvorfor man ikke bare kunne drukne sneglene i nemaslugen. Men det er vel fordi jeg heller ville drukne selv enn å bli klippet i to. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|