|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Boktips til en som er ferdig med 1. klasse?Storebror vil være med på leseaksjon i sommer. Han leser ikke selv - så jeg må lese. Jeg NEKTER å lese fakta om mumier 15 min om dag i hele sommer. *ler*
![]() |
![]() |
#2 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1 klasse?Roald Dahls SVK.
![]() |
#3 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1 klasse?Charlie og sjokoladefabrikken?
![]() |
#4 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1 klasse?Georgs magiske medisin av Roald Dahl - fins som fantastisk lydbok også.
![]() |
#5 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1 klasse?Haha, skulle foreslå Roald Dahl. Svein og rotta kan gå, nå leser vi Gangsterbestemor.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1 klasse?Knerten har nylig ledd seg gjennom 4 bøker med Kaptein Supertruse. Jeg ler mest av hvor godt Knerten humrer, men det er morsomt nok. Du orker i hvert fall 1.
![]() |
![]() |
#7 |
............
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1 klasse?Rampete Robin bøkene?
![]() |
#8 |
Off the map.
|
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1 klasse?Boka om verdens rikeste gutt, John Knoll var ganske artig. Faren hans var blitt rik på å finne opp dobbeltsidig dopapir. Vått på den ene siden og tørt på den andre. Han var så rik at han hadde 90 bad, og noen av badene var så store at de hadde egne bad. (fritt fra hukommelsen)
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1 klasse?Kaptein supertruse liker i alle fall både min 6-åring og min 9-åring. Om du skal få inn litt lesetrening i samme slengen, så har jeg nok valgt de små "lille leseløvebøkene" i tillegg.
![]() |
#10 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1 klasse?Dersom det er du og ikke sneipen som skal lese, hadde jeg definitivt gått i gang med Svein og rotta-bøkene. De er morsomme for både liten og stor. Absolutt ingen lidelse for mor |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1 klasse?Min gutt, som bare liker smule ting, monster, superheroes osv, liker faktisk "Mormor og de åtte ungene". Tror det fenger han veldig at de er så mange barn, har så dårlig råd, bor uten strøm og vann og at det hele er utrolig koselig og litt spennende. Vi er på fjerde boka nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1 klasse?Mummibøkene! De er kjempefine også for voksne. Begynn på begynnelsen; det er absolutt en viss "stigning" i dem, der de første - Kometen kommer og Trollmannens hatt - passer for ganske små barn, og så blir de "voksnere" etter hvert. (Du bør slutte før "Pappaen og havet", den handler om en midtlivskrise og fenger ikke på den alderen.)
![]() |
#13 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1 klasse?Tonje Glimmerdal og Vaffelhjerte, alt av Astrid Lindgren, Monsterne i Dunderly, Hobbiten, Narnia, Den hemmelige hagen, alt av Roald Dahls barnebøker. For å nevne noe av det jeg har lest for mine på den alderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1. klasse?Bøker til å lese selv(høytlesning):
![]() |
#15 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1. klasse?Leser han noe selv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1. klasse?
Har du prøvd Teofelias supertips for motvillige lesere? Jeg pleier ta frem boka, sette meg i sofaen og begynne å lese høyt med innlevelse. I løpet av fem minutter har jeg en unge i armkroken som sitter som et lys og følger intenst med. To, hvis det var to unger i rommet da jeg begynte å lese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1. klasse?Lillebror koser seg veldig når vi leser Guro-bøkene til Anne Cath. Vestly for ham. Det synes jeg var litt overraskende for de er jo litt rolige og gammeldagse, men det er visst veldig fin sengelektyre.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1. klasse?
Ja, jeg har tatt den teknikken noen ganger. *ler* Men ikke med Harry Potter, det skal jeg prøve.
![]() |
![]() |
#19 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1. klasse?Rampete Robin og Svein og Rotta synes jeg å erindre var poppis på den tiden. Harry Potter også, men den er jo en del tyngre, og ikke minst lengre, å komme seg gjennom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til en som er ferdig med 1 klasse?
Helt enig. Disse er vi i gang med og min 7-åring elsker de bøkene. Spesielt den med kloakkturen......
![]() |
|
|