|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
![]() Dårlig GPS på Iphone 4?Jeg løper med Nike+ appen på Iphonen min og får sjelden angitt løypa korrekt på kart. (Og dermed blir jo kilometerangivelse og fart også ikke korrekt, men jeg får ivertfall totalt-tid). Programmet sier ofte i fra at GPS-signalet er svakt når jeg starter turen. En sjelden gang får jeg opp kart over løypa jeg har løpt. Noen som veit om dette skyldes dårlig GPS i selve telefonen eller er dette lokale forhold som høye fjell, overskyet osv.? Da blir vel resultatet det samme med Edmondo, runkeeper osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Borte
|
![]() Sv: Dårlig GPS på Iphone 4?Hvor har du telefonen når du løper? Sånn armveske gjorde underverker for GPS-signalene på min telefon.
![]() |
#3 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Dårlig GPS på Iphone 4?Jeg har Iphone 4S, og opplever at samme løype gjerne avviker opp til en halv kilometer i angivelse av lengden.
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Dårlig GPS på Iphone 4?
Jeg løper med sånn armveske |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Borte
|
![]() Sv: Dårlig GPS på Iphone 4?Høye fjell kan forstyrre signalene, ja. Det samme kan høye bygninger, høye trær og andre ting som kommer i veien - i mitt tilfelle store hofter når jeg hadde telefonen i sidelommen på treningstightsen (
![]() |
|
|