Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Størrelse og pris på minnekort

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-14, 18:28   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Størrelse og pris på minnekort

Jeg har kjøpt ny telefon som støtter microSD minnekort opp til 128 GB. Pris for dette på Elkjøp (Sandisk) er 1500 kr. Spørsmålene er:

Trenger jeg 128 GB kort? (Jeg mener at jeg gjør det. Det er utrolig irriterende å ha fullt minne.)
Er det Sandisk som gjelder eller finnes det andre og billigere merker som er ok?
Hvor er det billigst å kjøpe?

Gammel 02-07-14, 19:59   #2
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse og pris på minnekort

Sandisk er bra tror jeg. Har aldri hatt problemer med mine Sandisk-kort ihvertfall. Billigkortet jeg fikk med kameraet mitt derimot ...

Ville gått for mest mulig minne, jeg. Aner ikke hvor du får det billigst. Kjøper ofte fra Amazon.co.uk selv, men de sender sikkert ikke den slags til Norge.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 22:01   #3
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes prisforskjellen på 64 GB og 128 GB er alt for høy, og jeg kjøpte 64 GB. Jeg har masse ledig plass selv om jeg har en drøss med bilder og masse musikk/podcaster på den. 128 GB blir sikkert billigere snart så da kjøpe jeg heller et nytt.

Gammel 02-07-14, 22:58   #4
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minnekort kjøpes vanligvis billigst fra nettbutikker, sjelden at Elkjøp og Lefdal er billigst der (men det hender jo i blant). Prisguide.no er kjekk å bruke til å sjekke priser på sånt, hvis det er dette kortet ville jeg handlet fra DustinPro.

Gammel 03-07-14, 09:28   #5
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for gode tips!

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Minnekort kjøpes vanligvis billigst fra nettbutikker, sjelden at Elkjøp og Lefdal er billigst der (men det hender jo i blant). Prisguide.no er kjekk å bruke til å sjekke priser på sånt, hvis det er dette kortet ville jeg handlet fra DustinPro.

Jeg tror det er dette jeg skal ha. Det er til HTC one (M8). På esken står det "microSD up to 128 GB". Er SDXC noe annet?

Gammel 03-07-14, 09:31   #6
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

HEr fant jeg svaret ser det ut til:
http://www.overclock.net/t/739577/mi...nces-explained

Og det betyr at microSDXC er det jeg skal ha. Tror jeg.

Gammel 03-07-14, 10:20   #7
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.