|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hva har dere med av mat på fjelltur med barn?Overnatting 2-3-4 netter i telt. Spiser ungene deres f.eks. Real turmat? Forslag til frokoster osv? Jeg er ikke særlig dreven på fisking, så selv om vi skal prøve oss på det, kan jeg ikke akkurat belage meg på selvfanget fisk til noen av måltidene.
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva har dere med av mat på fjelltur med barn?Havregrøt ville funket for mine unger. De vil uansett at den kokes med bare vann.
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Hva har dere med av mat på fjelltur med barn?Havregrøt, ja. Det spiser min knert også, mens jeg er mer kresen enn ham og vil helst ha kald melk på...
![]() |
![]() |
#4 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har dere med av mat på fjelltur med barn?Rett i koppen supper liker mine. Kan ha med knekkebrød til? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Hva har dere med av mat på fjelltur med barn?Jeg lager blanding av havregryn (lettkokte) og helmelkspulver (viking). Funker brillefint, gjerne med noen rosiner og sukker/kanelblnding.
![]() |
#6 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hva har dere med av mat på fjelltur med barn?Porsjonsposene med havregrøt er helt greie, de er det melk i.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Hva har dere med av mat på fjelltur med barn?
Hvor lenge holder osten og skinken seg i sekken, om jeg f.eks. tar den med frossen hjemmefra? Poden er veldig glad i ostesmørbrød på tur, men jeg er litt skeptisk til å ta med skinke med når vi skal være borte i 2-3 dager.
![]() |
![]() |
#9 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Hva har dere med av mat på fjelltur med barn?Vanlig grovbrød.som du skjærer opp i butikken på maskinen der holder mange dager i sekken. Tube med smøreost og syltetøy på sånn flaske med sprutetut. Rett i koppen og bixit. Real turmat er god, men en pose blir fir mye til ett barn. Har akkurat spist storfegryte og lammegryte, disse var kjempegode.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Hva har dere med av mat på fjelltur med barn?Jeg har vært på 4-5dagers tur, putter frosset med avispapir og et kjøleelement i sekken. Pakker ikke opp unødig, lukter på det før det spises. Det holder mye lenger enn man tror, men osten ser litt kjip ut etterhvert (altså, den serveres ikke muggen, men den svetter litt og sånn).
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hva har dere med av mat på fjelltur med barn?At den svetter gjør vel ikke noe, for vi steker ostesmørbrødene på stormkjøkken uansett. Også kjøper jeg en pose med frosne polarbrød og tar med vanligvis, det pleier å holde seg frossent til vi kommer hjem, men vi har jo bare vært på én-natts-turer.
![]() |
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva har dere med av mat på fjelltur med barn?Smøreost og kaviar er lettvint. Og pannekakemiks som kan blandes med vann (rist i en halvannenlitersflaske) er godt å steke på primus.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Hva har dere med av mat på fjelltur med barn?Vi kjører for øvrig en del posesupper. Funker som snus med feks linser istedenfor kjøtt, potetmos i pose er godt. Nå fins det jo smør på flaske også. Mange nyere varianter er uten palmeolje og for mye salt.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Hva har dere med av mat på fjelltur med barn?
Hvor lang holdbarhet har det utenfor kjøleskap da?
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har dere med av mat på fjelltur med barn?Mine liker både Snurring, varmet opp i kjele og bokssodd.
![]() |
#16 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har dere med av mat på fjelltur med barn?Ferdigoppskjærte brød til frokost, pinnebrød til kvelds. Mine barn spiser dobbelt så mye brød på fjellet, så ta med litt ekstra. Små bokser med leverpostei/makrell og nugatti på tube fungerer utmerket. Til middag har vi gjerne posesupper, pannekaker eller pasta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Hva har dere med av mat på fjelltur med barn?Funker det å lage pinnebrød på stormkjøkken, eller må jeg ha bål da?
![]() |
![]() |
#18 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hva har dere med av mat på fjelltur med barn?Kjøp bogskinke da? Den er litt kjip men man kan åpne ny boks hver dag. Går lett med en boks om man bruker litt i middagen og.
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Hva har dere med av mat på fjelltur med barn?Bogskinke, ja. Veldig god idé. Det er noe vi aldri spiser, så det tenkte jeg ikke på. Det kan vi sikkert ha i tomatsuppa jeg har planlagt å ha til middag, kanskje litt sært, men på tur er jo alt godt.
![]() |
![]() |
|
|