|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fremmed katt som vil innTo sene kvelder på rad har vi hørt dunkelyder fra altanen vår uten å skjønne hva de kom fra, inntil nå: Utenfor er det rett og slett en katt som ber om å få komme inn, den titter inn på oss, logrer med halen og i det hele tatt. Fikk sneket meg ut for å sjekke litt, den er både tam og i normalt hold, kjælen også. Jeg har ikke mye kunnskap om katter men tror den er hverken ung-ung eller særlig gammel. Det lureste her er vel enn så lenge å ikke verken slippe inn eller mate, korrekt? Kjempefin katt som jeg gjerne kunne hatt men jeg er allergisk og det samme er muligens ene ungen også. Har faktisk forresten en boks kattemat stående på lur; bruker å være kattepasser for en venninne og ene gangen hadde de glemt å gi meg nøkler så jeg måtte ut å handle og mate de ute. Nå har jeg bare fått en ekstra nøkkel fast.
|
|
|
#2 |
|
passe nerd
Sv: Fremmed katt som vil innOg bare så det ikke kan misforstås: Hadde aldri funnet på å ta til meg katten uten å forsøke å finne eier først, det var mer at "åh, den var fin og den søker oss, enn om vi kunne og ingen var allergiske".
|
|
|
#3 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Fremmed katt som vil innDet er nok en veldig sosial katt. Min ene katt er sånn. Fryktelig sosial og tilitsfull, hvemsomhelst kan stryke henne på magen. Når naboen, som også har katter, åpner døra er hun på plass og vil inn og hilse på.
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Fremmed katt som vil innEr katten forlatt i ferien? Det er ikke uvanlig. Uansett, hvis du ikke vil ha katt så gir du den ikke mat. Forsøk heller å kontakte dyrebeskyttelsen dersom du tror du er forlagt.
|
|
|
#5 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Fremmed katt som vil innKontkat dyrebeskyttelsen eller ta den inn til veterinær for sjekke om den er chippet, om du tror den er forlatt eller kommet bort fra hjemmet.
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Fremmed katt som vil innGuri. Jeg leste "Fremmed MANN som vil inn" (jeg tror det skyldes ordet "brann" i trådtittelen som lå under denne), og ble mildt sagt rystet av starten på hovedinnlegget.
|
|
|
|
#7 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Fremmed katt som vil innMest sannsynlig er det en katt som er forlatt i ferien, og det kan godt hende eierne har sørget for pass av katten som gir den mat og vann hjemme, men den synes det blir for kjedelig hjemme kanskje. Vi har opplevd det et par ganger at noen har ringt oss bare en dag etter vi dro på påskeferie en gang siden katten vår hadde oppsøkt dem. Den var rett og slett bare selskapssyk. Når de visste at den hadde et hjem og ble passet på av naboen med stell, mat og vann så lot de den bare være så forsvant den igjen når det ikke var noe og oppnå der. Så lenge den ser fin og frisk ut og ikke utsultet, så ikke gi den mat eller kos så vil den forsvinne igjen om den har det bra et annet sted i utgangspunktet. Er den der over mange dager så ville jeg sjekket om den har noe chip med hvem som eier den. Du klarer å kjenne om katten har chip rundt nakkeområdet et sted under huden. Det kjennes ut som en lite hardt riskorn. For å sjekke den må man til dyrebeskyttelsen eller en dyreklinikk for å avlese den. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Fremmed katt som vil inn
|
|
|
#9 |
|
passe nerd
Sv: Fremmed katt som vil innTakk for svar!
|
|
|
#10 |
|
passe nerd
Sv: Fremmed katt som vil innOg nei, tror ikke mannen hadde sluppet meg ut for å hilse på en kjælen, fremmed mann som banket på.
|
|
|
#11 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fremmed katt som vil innI disse varme sommerdager så kan det være veldig greit å sette ut en skål med vann til pusen ihvertfall. Det er ikke like mye "velkommen inn" som å gi den mat, men kan være en livredder for en pus hvis eierne dens er på ferie.
|
![]() |
|
|