Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hotell på Dovre - og i Trondheim

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-14, 18:22   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hotell på Dovre - og i Trondheim

Vi vurderer Trondheimstur i høstferien. Vi har venner der og bor nok hos dem i helgen, men satser på litt hotell først. Jeg har studert i Trondheim og er godt kjent, men liten hotellerfaring.
Ønsker et sentralt hotell med familierom og god frokost. Middels pris. Tips?

Vi vurderer en overnatting på Dovre på vei opp, særlig hvis det er et sted det er fin utsikt eller noe morsomt å se. Tips?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 18:35   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hotell på Dovre - og i Trondheim

Jeg har ikke peiling på hoteller i Trondheim, men om dere skal overnatte et par netter og er medlemmer i coop, så er nok det noe av det rimeligste dere kan få.

Gammel 17-07-14, 19:13   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Best frokost: Rica Nidelven, men det er trolig mer mot "høy pris".

Sjekk pris på Rica Bakklandet. Det tror jeg skal være bra, og jeg tror prisen er mer mot middels. Det åpnet for noen få år siden og ligger rett ved Bakke bru, på Møllenbergsiden, så lokaliseringen er topp.

Ellers har vi brukt Thon Hotell Gildevangen mye når vi skal ha billig hotell til studentgjester, og de skryter av servicen der.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 19:30   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et sted som er rimelig og har veldig bra beliggenhet og gratis parkering er Pilegrimsgården like ved Nidarosdomen. Jeg vet de har tremannsrom og de jeg kjenner som har overnattet der har vært fornøyd med standarden.

Av hoteller for øvrig har jeg bare kjennskap til Prinsen. Det var helt ok liksom. Ikke noe spesielt og ikke noe jeg hadde betalt dyrt for.

Coop hotellkupp er jo en glimrende mulighet hvis dere får fatt i et slikt tilbud.

I Dovre kommune finner du blant annet Hjerkinn fjellstue som har ulike overnattingstilbud. Det ser veldig ok ut der. Jeg har bare vært der i selskap. Beliggenheten er veldig flott.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 22:02   #5
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Mener du Dovrefjell eller bygda Dovre?
På Dovrefjell har du som Guava sier Hjerkinn Fjellstue. De tilbyr bl.a ridning, det er massevis av dyr der og det er fint å gå opp til Viewpoint Snøhetta.
På Dombås har du Trolltun Gjestegård som kan tilby ulike aktiviteter.
Dombås Hotell er splitter nytt med flotte rom og lokaler, ikke så bra mat..
Dovrefjell Hotell er gammelt, men har fantastisk mat og svømmebasseng.

Gammel 17-07-14, 22:20   #6
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og om du kjører forbi Hjerkinn og så vidt over kommunegrensen til Oppdal er Kongsvold fjellstue et flott sted og der har de familierom. Der kan man også se Moskus både titt og ofte.

Gammel 17-07-14, 23:06   #7
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Mener du Dovrefjell eller bygda Dovre?
På Dovrefjell har du som Guava sier Hjerkinn Fjellstue. De tilbyr bl.a ridning, det er massevis av dyr der og det er fint å gå opp til Viewpoint Snøhetta.
På Dombås har du Trolltun Gjestegård som kan tilby ulike aktiviteter.
Dombås Hotell er splitter nytt med flotte rom og lokaler, ikke så bra mat..
Dovrefjell Hotell er gammelt, men har fantastisk mat og svømmebasseng.

Eh, jeg vet ikke hva jeg mener, bare at vi har lyst til å kjøre Gudbrandsdalen og at det er fint over der og egnet for et stopp. Takk for kjempegode tips!

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Og om du kjører forbi Hjerkinn og så vidt over kommunegrensen til Oppdal er Kongsvold fjellstue et flott sted og der har de familierom. Der kan man også se Moskus både titt og ofte.

Og dette hørtes også kjempeaktuelt ut! Tusen takk.

Gammel 18-07-14, 02:26   #8
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Kongsvold er også bra!

Gammel 18-07-14, 13:06   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Comfort Hotel Trondheim godt.
Veldig sentralt, og ok rom

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 13:12   #10
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker de fleste hotell i Trondheim, unntatt Royal Garden. Med mindre de har pusset opp GRUNDIG de siste to årene, så er det et høl. Feilopplyste oss om når frokosten var, gjorde de også.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 13:21   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg liker de fleste hotell i Trondheim, unntatt Royal Garden. Med mindre de har pusset opp GRUNDIG de siste to årene, så er det et høl. Feilopplyste oss om når frokosten var, gjorde de også.

De har visst pusset opp GRUNDIG de siste to årene. De har gjort en kjempejobb med fasaden, og like før ferien snakket jeg med en utenbys kollega som med overraskelse kunne konstatere at det jammen var blitt helt nytt innvendig også og hadde fått fine rom igjen. (Usikker på om de er helt ferdig eller om de har tatt alt altså, så jeg kan ikke garantere at hele hotellet er rehabilitert.)

Gammel 18-07-14, 13:23   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Fra nettsidene:

Opprinnelig lagt inn av Royal Garden

Etter en omfattende oppussing i 2013 og 2014 ser vi frem til å ønske alle våre gjester velkommen til "nye" Radisson Blu Royal Garden Hotel.

Gammel 18-07-14, 13:26   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. Ja, da skal jeg ikke uttale meg. Det er bra de pusset opp, da. Det var virkelig begredelige greier da vi var der for to år siden.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 13:31   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Det er jo en veldig flott bygning, så jeg er glad de har pusset den opp utvendig, i alle fall.

Gammel 18-07-14, 18:22   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Jeg kan melde at det er en del fullt og en del dyrt. Vi har havnet med å bestille på helt nye Scandic Lerkendal. Jepp, vet godt hvor det er da jeg faktisk bodde i et hus de rev for å bygge nye Lerkendal. Det er sentralt nok for oss siden jeg er så kjent, vi farter greit rundt.

Gammel 18-07-14, 18:24   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Og så blir det Kongsvold, tror vi. Mailer med dem nå. Ser veldig fint ut!

Gammel 18-07-14, 18:46   #17
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Kan anbefale Trondheim leilighetshotell. Deilig med flere rom, eget kjøkken osv når man har med unger. De fyller opp kjøleskapet ditt med frokostmat. Prismessig omtrent som Coop hotellkupp når vi bodde der i fjor.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 19:23   #18
Guava

Guava sin avatar

Standard

Kom med rapport etterpå! Jeg skal på scandic på kurs i høst.

Gammel 18-07-14, 20:09   #19
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg kan melde at det er en del fullt og en del dyrt. Vi har havnet med å bestille på helt nye Scandic Lerkendal. Jepp, vet godt hvor det er da jeg faktisk bodde i et hus de rev for å bygge nye Lerkendal. Det er sentralt nok for oss siden jeg er så kjent, vi farter greit rundt.

Helt off topic, men jeg blir gretten hver gang jeg ser Scandic Lerkendal (og det er mange ganger i løpet av en dag ). Alt for høyt, og ser det ut som de har glemt kle bygget med noe utenpå fuktsperra.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 20:20   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mens jeg synes det bygget er litt kult og at det passer ganske bra der det står. De nye studentblokkene også. Det var mye styggere der før.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.