|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
etterpåklokest
|
![]() Anbefale telt til en familie på seks?Hva slags telt trenger en familie på to voksne og fire barn (5, 5, 6 og 9) for å overnatte sånn passe komfortabelt i skogen eller på fjellet i en til tre netter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Anbefale telt til en familie på seks?Dere trenger lavoo. Legg litt penger i det og få et som veier lite. Ellers ville jeg kjøpt flere telt og delt dere opp. Her er en lik tråd: http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=166417
![]() |
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Anbefale telt til en familie på seks?Ellers har jeg sett på Helsport sine telt. De har 3 ulike som ser brukbare ut for sånne som oss gitt at man kjøper et ekstra innertelt.
![]() |
#5 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Anbefale telt til en familie på seks?Lavvo? jeg må google litt i kveld, skjønner jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Originala
|
![]() Sv: Anbefale telt til en familie på seks?Vi har både lavvo og fjelltelt, og jeg tenker: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Anbefale telt til en familie på seks?Min gutt hærer sekk med egen sovepose og ett sett med ulltøy + litt småting som bamsen. Det blir ca en kg, og går stort sett alltid fint, men jeg er alltid forberedt på å ta over sekken hans. Vi var nettopp på tur og min sekk var 20 kg, vi er bare to. Men man kan nok få vekta ned ved å ha med mindre kosemat. Om dere er to voksne som bærer får dere med dere ganske mye. Om dere ikke har soveposer, er det lurt å legge litt penger iå få noen som er lette og likevel varme.
![]() |
![]() |
#10 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefale telt til en familie på seks?Jeg syns det er levelig med lavvo om en voksen bærer duken, den andre stangen og plugger, samt mat og primus. Så får man heller tilpasse lengden på turen.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Anbefale telt til en familie på seks?Hvis dere velger to fjelltelt, vil jeg anbefale at minst ett av dem har nok høyde til at dere kan sitte oppreist i det. Det funker helt fint uten så lenge været er fint, men ellers er det litt upraktisk.
![]() |
![]() |
#12 |
Leser
|
![]() Sv: Anbefale telt til en familie på seks?
Enig i at det er en høy "inngangsbilett" på friluftsliv.
![]() |
#13 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Anbefale telt til en familie på seks?Him, jeg er litt der at jeg blir svett av tanken på turisthytter og masse andre folk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
etterpåklokest
|
Godt tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Anbefale telt til en familie på seks?Him: Hvor mye betaler dere for å overnatte på betjente hytter? Jeg har lyst å teste noen av dem, men synes det er vanskelig å finne ut av prisene.
![]() |
![]() |
#16 |
can-jur
|
![]() Sv: Anbefale telt til en familie på seks?Jeg brukte ca 60 minutter på å sette opp wigloen vår første gang.
![]() |
![]() |
#17 |
Leser
|
Når vi har vært på betjente hytter har det vært mange mennesker der, men på selvbetjente hytter har vi vært alene (men det er jo ingen garanti, for all del). Jeg har ikke vært i så mange hytter, men i de jeg har vært så har jeg opplevd de som veldig forskjellige i forhold til populæritet, ankomst, standard, mat etc Vi var jo i Rondane og på ei av hyttene der fikk vi noe av den beste maten jeg har smakt! (ferskt kalvekjøtt og kål i suppe.) I en annen hytte (på samme tur) fikk vi ferdigsalat, kokt ris, thousen island og sånn kylling som kommer i aliminiumsfolie (du skjønner hva jeg mener). Utrolig stor forskjell!
Jeg bruker turistforeningen sine sider. Her er en grei prisoversikt, synes jeg. NB! Husk at du må ha lakenposer og ikke soveposer.
![]() |
#18 |
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Anbefale telt til en familie på seks?Den oversikten var jo veldig fin og bedre enn det jeg har funnet på Oslo Turistforening sine sider.
![]() |
![]() |
#20 |
Vaklende
|
![]() Sv: Anbefale telt til en familie på seks?Jeg elsker forøvrig disse teltene. (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) Sist redigert av Balanse : 18-07-14 kl 16:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|