Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hjelp, jeg trenger mer lesestoff!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-14, 15:36   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp, jeg trenger mer lesestoff!

Jeg har lest ut all "sommerlektyre", men det er jo ikke slutt på sommeren. Jeg trenger mer lesestoff!

Som vanlig ønsker jeg meg tips til bøker på norsk, og ikke krim. Jeg er interessert i litteratur beregnet på både voksne og ungdommer.

Dette er leselista fra 2014 så langt:
1. Jonas Gardell: Slik går nok en dag fra våre liv for aldri mer å komme igjen
2. Selma Lønning Aarø: Vekevis
3. Cecilie Enger: Mors gaver
4. Erlend Loe: Vareopptelling
5. Roy Jacobsen: De usynlige
6. Jonas Gardell: Tørk aldri tårer uten hansker. 1: Kjærligheten
7. Sarah Butler: Ti ting jeg har lært om kjærligheten
8. Rune Christiansen: Krysantemum
9. Jonas Gardell: Tørk aldri tårer uten hansker. 2: Sykdommen
10. Stephen Chobsky: Fordelene ved å være veggpryd
11. Beate Grimsrud: En dåre fri
12. Naoki Higashida: Hvorfor hopper jeg
13. Jens M. Johansson: Bryllup og begravelser
14. Hilde Østby: Leksikon om lengsel
15. Tore Renberg: Vi ses i morgen
16. Markus Zusak: Boktyven
17. John Green: Faen ta skjebnen
18. Erlend Loe: Doppler
19. Maria Parr: Vaffelhjarte
20. Bjørn Ingvaldsen: Tryllemannen
21. John Green: Hvem er du, Alaska?
22. Neil Gaiman: Corraline
23. Per Petterson: Jeg forbanner tidens elv
24. Neil Gaiman: Kirkegårdsboken
25. Elizabeth Noble: Lesesirkelen
26. Gaute Heivoll: Over det kinesiske hav
27. Lars Saabye Christensen: Sluk
28. Haruki Murakami: Kafka på stranden

Gammel 18-07-14, 15:40   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, jeg trenger mer lesestoff!

Du må lese En mann ved navn Ove.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 15:43   #3
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og Jonas Gardell sin tredje bok i "Tørk ikke tårer uten hansker"-serien hans.

Gammel 18-07-14, 15:49   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Du må lese En mann ved navn Ove.

Hm, jeg har tenkt at den ligner "Hundreåringen", mulig det er fordi coveret minner om den? Jeg kom meg aldri gjennom "Hundreåringen" ...

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Og Jonas Gardell sin tredje bok i "Tørk ikke tårer uten hansker"-serien hans.

Ja, det må jeg! Takk for påminnelsen!

Gammel 18-07-14, 15:51   #5
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Hm, jeg har tenkt at den ligner "Hundreåringen", mulig det er fordi coveret minner om den? Jeg kom meg aldri gjennom "Hundreåringen" ...

Nei, den er bedre. Eller, jeg kom meg heller aldri gjennom Hunderåringen, så det er mulig jeg hadde ment noe annet om jeg faktisk hadde lest begge, men...

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 16:00   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei, den er bedre. Eller, jeg kom meg heller aldri gjennom Hunderåringen, så det er mulig jeg hadde ment noe annet om jeg faktisk hadde lest begge, men...

Ok, da skal jeg gi den et forsøk. Takk for tips!

Gammel 18-07-14, 16:25   #7
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg likte Bakerens datter av Sarah McCoy veldig godt. Har lånt den til flere venner og naboer, og alle har likt den.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 16:30   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk for tips, Lyppa. Den kjenner jeg ikke til.

Gammel 18-07-14, 16:34   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et helt halvt år skal jeg ha med meg på ferie.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 16:39   #10
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Har du lest Vidunderbarn av Roy Jacobsen?

Gammel 18-07-14, 16:41   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Takk!

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Har du lest Vidunderbarn av Roy Jacobsen?

Ja, den har jeg lest.

Gammel 18-07-14, 17:37   #12
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stig Larsson: Larsson har levd et hardt liv i den litterære offentligheten, og skriver om egen sykdom, rusmisbruk og kreativitet i den selvbiografiske romanen När det känns att det håller på ta slut (2012); overs. til norsk i 2014. (SNL)

Leif GW Persson: Gutten til Gustav.

Gammel 18-07-14, 17:51   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte Hundreåringen, men mislikte Ove. Så den avbefaler jeg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 18:05   #14
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Mormor hilser og sier unnskyld av Fredrik Backman, morsom og rørende på en gang.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 18:35   #15
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg likte Hundreåringen, men mislikte Ove. Så den avbefaler jeg.

Jeg synes begge to var grei sommerlektyre, men hundreåringen var bedre. Synes Ove hadde bein i flere sjangerleire, og det liker jeg ikke så godt. Men bevares, jeg kom meg da igjennom den, lo litt her og der, men det blir litt mye floskler på et vis.

Gammel 18-07-14, 19:14   #16
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Et helt halvt år.

Sist redigert av Fløyel : 19-07-14 kl 04:00.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 19:22   #17
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Et helt halvt år. Og Ektemannens hemmelighet.

Gammel 18-07-14, 22:56   #18
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk for fine tips!

Gammel 18-07-14, 23:24   #19
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Denne hadde eg med på ferie. Det er den første boka på mange år eg ikkje klarte å legge frå meg i det heile tatt før den var lest ut. Anbefalast verkeleg.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-14, 04:01   #20
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Et helt halvt år. Og Ektemannens hemmelighet.

De samme to bøkene jeg har med på ferie. Et helt halvt år leste jeg ut med en gang. Godt man har lesebrett så man kan laste ned flere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.