Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Førsteklassing og klær på skolen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-14, 23:17   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Førsteklassing og klær på skolen

Har snart 1. klassing igjen og har glemt mye fra forrige gang ser det ut til. Hva har din 1. klassing hatt av klær/sko på skolen?

Jeg ser ikke for meg at han er like patentlig som støresøsteren var da hun gikk i 1., så det er nok greit å ha hengende et sett regntøy der samt støvler. Hva mer trenger han? Hvilke merker er greit nok?

Gammel 21-07-14, 23:20   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1. klassing og klær på skolen

Han skal ha et skift med inneklær, kanskje 2-3 par sokker. Så tenker jeg han skal ha en utebukse, den er vanntett så det får være regntøy også. Så skal han vel etterhvert ha votter, lue og sånne ting.

Uteklærne er helly hansen, forresten.

Gammel 21-07-14, 23:23   #3
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kanskje jeg henger vanlig regntøy der så kan han gå med utebukse hjemmefra om det regner da. Kjøper lite i starten og ser heller an behovet tror jeg.

Antar at det blir så varmt og fint i august at han ikke trenger stort annet enn shorts og t-skjorte.

Gammel 21-07-14, 23:24   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Om det regner skikkelig, så regner jeg med at vi kjører. Ellers er planen sykle eller gå.

Gammel 21-07-14, 23:35   #5
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Hva med innsko?

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-07-14, 23:37   #6
millact

Standard

Ja, jeg vet jeg har skrevet under på SFO lapp at han skal ha det der. Vet ikke om det blir joggesko eller sandaler. Sandaler har han.

Gammel 21-07-14, 23:39   #7
vixen

vixen sin avatar

vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Et par myke sko ja kanskje. Junior er ikke så glad i sandaler. Har såvidt begynt å tenke på dette jeg også nemlig. Ser jo for meg at han trenger det meste som han bruker i bhg av skiftetøy og klær generelt.

Gammel 21-07-14, 23:39   #8
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Min førsteklassing har regntøy fra PoP, det får holde med det settet til høsten også. Jeg lurer mer på hvilke innesko han skal ha, jeg. Hva har andre smågutter, tro?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-14, 23:41   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss har omtrent alle crocs. De som har noe annet går på sokkelesten.

Gammel 21-07-14, 23:42   #10
vixen

vixen sin avatar

Standard

I bhg brukte han ikke innesko på storbarn. De stod bare i hylla så giddet ikke kjøpe. Nesten alle sprang bare rundt på sokkelesten.

Gammel 21-07-14, 23:56   #11
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

I bhg brukte han ikke innesko på storbarn. De stod bare i hylla så giddet ikke kjøpe. Nesten alle sprang bare rundt på sokkelesten.

Samme her. Sandalene stod der omtrent ubrukte. Crocs har jeg ikke lyst å kjøpe.......

Gammel 22-07-14, 00:16   #12
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

De har hatt en genser, en bukse, et par sokker, et par votter og en ekstra lue. Pluss alt de ikke tar med hjem... (de går selv til og fra skolen og av og til blir det en del igjen på skolen som tas hjem i skippertak).

Gidder ikke kjøpe dobbelt av regntøy, osv.

Innesko er jeg prinsipielt i mot, men de har hatt et par sandaler etter sommeren stående som jeg har sagt at de skal ta på hvis læreren sier det.

Gammel 22-07-14, 00:25   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Tja, han har et par crocs og et par sandaler,men mest sannsynlig gjør han som broren og går uten sko. Jeg gjør lite for å få dem til å bruke innesko.

Gammel 22-07-14, 00:40   #14
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Min snart 2. klassing hadde skiftekurv som i barnehagen første året. Det kommer hun til å ha neste skoleår også. Vi har fått beskjed av skolen at alle skal ha innesko til bruk i gymtimene. De fleste går i sokklesten.

Gammel 22-07-14, 00:41   #15
millact

Standard

Min skal også gå til skolen selv så han trenger nok et ekstra regntøy sett ser jeg for meg men tror vi har noe i kassene jeg skal gå gjennom når varmen gir seg.

Måtte skrive under på at han skal ha innesko, så det er jeg forpliktet til å ordne. Får se hva det blir.

Gammel 22-07-14, 01:11   #16
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

På skolen vår må alle bruke innesko. Vi har brukt lette joggesko. Skiftetøy i starten er truse, sokker, t-skjorte, shorts, genser og bukse, og regntøysett. Støvler, sandaler og joggesko, hvor av ett av parene brukes til og fra skolen. Hjemme har vi regntett allværsjakke/bukse som brukes hvis det regner eller er kaldt på vei til skolen.

Gammel 22-07-14, 01:31   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor skrive under på at de skal ha innesko?

Hos oss har de anbefalt det fordi det ofte er endel søl i garderoben så de blir våte på beina. Men det er ikke noe krav. Men det er ingen som har sko som tar mer enn 2 sek å ta på seg som faktisk har dem på.

Gammel 22-07-14, 02:43   #18
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg følger tråden og noterer meg rådene du får, millact

Når det gjelder innesko: Jeg aner ikke om mine skal ha dette på skolen eller om de har gym det første året (de skal ikke ha SFO), men går det i så fall an å vaske Nike Free-skoene de har nå for så å bruke disse innendørs? Regner ikke med at det blir aktuelt å bruke de utendørs så mye lenger enn uti sepember i alle tilfeller, og så har de jo joggesko i gore-tex til utendørsbruk i høst.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 03:16   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knerten har hatt fullt skift av alle klær (og noen ekstra par sokker). De har blitt mindre og mindre brukt.

Alle skal ha innesko på skolen. Knerten har brukt sommerens sandaler så lenge de har passet.

Gammel 22-07-14, 09:55   #20
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvorfor skrive under på at de skal ha innesko?

Hos oss har de anbefalt det fordi det ofte er endel søl i garderoben så de blir våte på beina. Men det er ikke noe krav. Men det er ingen som har sko som tar mer enn 2 sek å ta på seg som faktisk har dem på.

Krav hos oss i 1.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.