|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ferie helt alene?Leste denne med nysgjerighet: http://www.aftenposten.no/meninger/d...l#.U87QuCcaySM |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Ferie helt alene?Ja, det høres himmelsk deilig ut. Jeg er aldri alene bortsett fra når jeg er på badet/do. Jeg savner å være alene.
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Ferie helt alene?
Ja, det gjør ofte jeg også, men ikke mer enn noen timer. Det vil si, en uke uten unger høres fantastisk ut. Men jeg ville gjerne hatt mannen der.. Eller iallfall ei venninne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ferie helt alene?Jeg har vært på ferie aleine før jeg fikk barn, og syntes det var deilig! Var ikke aleine hele ferien, men tok småturer aleine og var borte noen dager, lengste var vel en uke, men da gikk jeg på spanskkurs på dagen. Den fineste turen var til San Pedro Atitlan i Guatemala. Idylisk sted, min egen lille hytte, yogatimer i morgentimene og rolige dager. Kom i snakk med andre som reiste aleine og fikk kjenne på at jeg klarte meg sjøl. Nå som jeg har mann og må barn hadde jeg ikke dratt på en skikkelig ferie aleine, men jeg innrømmer glatt at noen dager aleine med bøker og fullstendig frihet til å styre dagen høres himmelsk ut, særlig etter den verste sommeren noensinne.
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Ferie helt alene?Jeg kunne vært alene i flere uker jeg. Skjønner ikke hvorfor jeg har så stor familie egentlig.
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Ferie helt alene?Jeg hadde taklet det helt fint. Men jeg trives bedre sammen med noen. En uke alene i varmen hadde jeg ikke sett mørkt på da, men aller helst et sted hvor det er litt mer å se på enn lykkelige par og barnefamilier på tur, greit med litt variasjon.
![]() |
#8 |
kamerat
|
![]() Sv: Ferie helt alene?Jeg liker å reise alene, jeg har en del jobbreiser hvor jeg slenger på en dag eller to, og pleier å kose meg veldig. Men jeg synes som regel det er nok etter noen dager, og begynner å fantasere om ting jeg kunne gjort med mann og/eller unger.
![]() |
#9 |
etterpåklokest
|
Jeg har det også slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Ferie helt alene?Nå leste jeg artikkelen. Det var da en usedvanlig teit og selvplagersk dame?
![]() |
#11 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Ferie helt alene?Jeg elsker og trenger alenetid, så ferie alene kunne jeg fint gjort, men har aldri gjort det hittil.
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Haha, ja, det er det nok, men for meg virker det som om dette var et slags prosjekt hun egentlig ikke hadde så lyst til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Står på egne ben
![]() Sv: Ferie helt alene?En uke alene hadde ikke vært noe problem, men jeg hadde valgt sted litt med omhu. Helst reiser jeg med ei venninne og hvert tredje år eller noe sånt med bare mannen. Drar også med bare en av ungene. Eneste gangen jeg har reist helt alene uten noen kjente på noe annet hotell i nærheten engang var til Tyrkia for noen få år siden. Kan bare skrive under på at Tyrkia var et dårlig valg, men alt gikk bŕa. Det som reddet meg fra å sitte alene på rommet hver kveld var et eldre ektepar på samme hotell som var på samme fly som meg og ei tysk dame jeg traff på hotellet som også reiste alene. Fant hverandre ved middagen på hotellet siden begge satt alene. Stranda hele dagen med lydbok på øret er helt herlig. Mere slitsomt er det med alle beach boyer som intenst prøver å fange et blikk. Slitsomt å måtte ligge med lukkede øyne hele tiden for å slippe og snakke med noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Ferie helt alene?Høhø, jeg var en gang en uke i Hellas, og tok med min bestemor, som var usedvanlig grinete, så hver dag etter at hun hadde lagt seg fikk jeg gratis vin i baren som trøst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Ferie helt alene?Null problem. Kunne gjerne tenkt meg å feriere alene. Er også ekstrovert, men trives også veldig godt i eget selskap. Men skulle jeg valgt, så hadde jeg tatt med meg min kjære. Men så har ikke vi vært på ferie sammen, alene, siden vi fikk barn. Gleder meg til vi kan få til det.
![]() |
![]() |
#18 |
flisespikker
|
Ikke sant?
![]() |
#19 |
Pauset
|
![]() Sv: Ferie helt alene?Hadde taklet det helt fint. Det eneste kjipe punktet for min del, er at jeg ikke digger å spise ute alene. Så måtte ha bodd i en leilighet eller et sted med matlagingsmuligheter. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|