|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Trenger Lofoten-tipsHjelp – vi skal på ferie!
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger Lofoten-tipsVikingmuseet på Borg må dere i hvert fall få med dere.
![]() |
#7 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Trenger Lofoten-tips
Mer at det er et håpløst forslag når dere har bestemt reiserute. Jeg knegget av meg selv altså. Men sånn seriøst, så er egentlig Andøya et godt forslag, finnes både hvalsafari, turer med ribb, flotte strender osv. Det eneste jeg ikke vet er om det er mulighet for hesteridning, men mulig det finnes det også.
![]() |
#9 |
Tittel og tittel....
|
Ja, det skjønner jeg. Men sånn til en annen gang så er det å anbefale, det er ikke så langt å kjøre fra Evenes og hit, tar vel ca 3 timer. Jeg hadde heller ikke orket å kjøre til Andøya når dere skal være i Lofoten såpass kort tid.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger Lofoten-tipsGalleri Espolin/Lofotmuseet/Lofotakvariet utenfor Kabelvåg er fint og har litt for en hver smak; jeg likte det i hvert fall både som tenåring og som voksen. http://www.storvagan.no/
Småen 2010, Knøttet 2013 Sist redigert av Novla : 29-07-14 kl 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Andøya er jo selvsagt fantastisk :forutinntatt:, rakettskytefelt og alt, og det nye Romskipet Aurora. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Trenger Lofoten-tipsOg det er så vakkert der! Bare det å gå i fjæra og forske på tang og skjell og småkryp og lytte til måkeskrik og bølgene som slår og de fantastiske, fantastiske fjellene er nydelig og veldig beroligende. Vi koste oss liksom så veldig bare med å se på ting, båter, folk, fisk, da jeg var der med lillegutt, selv så aktiv som han vanligvis er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Trenger Lofoten-tipsHest?
![]() |
#17 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Trenger Lofoten-tipsSelv om dere ikke er så hipne på utagerende friluftsaktiviteter, anbefaler jeg likevel å dra til Unstad og besøke campingen der. De driver med surfing og sånt, men man MÅ ikke surfe for å sitte på cafeen og ta en øl se og utover havet og prate skit med Marion (hils gjerne fra meg).
![]() |
#19 |
Ad astra
|
![]() Sv: Trenger Lofoten-tipsLofoten er fantastisk!!
![]() |
#20 |
Fartsfantom
|
![]() Sv: Trenger Lofoten-tipsDet er hvalsafari på Ballstad, ikke langt fra Stamsund. På Ballstad har de en koselig café der de serverer hjemmelagede kaker. Anbefaler gulrotkaka. Stedet heter Himmel og havn. Henningsvær og Å er også verdt et besøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|