Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Liggeunderlag og soveposer - tips ønskes

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-14, 18:39   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liggeunderlag og soveposer - tips ønskes

Ja, hvor skal jeg legge en sånn tråd?

Soveposer til småbarn, litt større barn og voksne.
Liggeunderlag til teltbruk barn/voksne.

Hva bør vi velge? Vi tenker teltbruk som i ikke milelang bæring, men heller ikke slik at vekt og størrelse er uten betydning.

Gammel 29-07-14, 18:48   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liggeunderlag og soveposer - tips ønskes

Til den minste (og kanskje den nest minste) vil jeg sterkt anbefale denne. Jeg var med poden på Hardangervidda og jeg var ganske kald i min sovepose, tross i at jeg hadde på meg to lag ull + fleecejakke. Ved siden av meg lå poden i bare trusa i sin sovepose og var varm og god. Den blir også liten sammenpakket, og fordi den kan justeres i lengden, blir det ikke sånn at barnet fryser på føttene fordi det er masse tom sovepose nederst. Også kan den vaskes på 60 grader, som kanskje er den største fordelen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 18:52   #3
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

12-åringen min har også en Mammut-pose for barn og er aldri kald. Hun ligger gjerne i pysj hele året så hun hadde garantert gitt beskjed hvis hun frøs. Vi har brukt den både i telt og på hytte i forskjellige temperaturer. Den er enda ikke for liten heldigvis.

Gammel 29-07-14, 19:26   #4
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Poden har hatt en Alta jr sovepose som vi har vært veldig fornøyd med. Nå har han avansert til vanlig Alta (short). Hvis soveposen er for lang er det lurt å sette en strikk nederst (f.eks. strikken fra liggeunderlaget), da blir det ikke så kaldt. Jeg fryser lett, og har derfor kjøpt Norheim Frøy, som er tilpasset damer (som fryser lettere enn menn). Jeg bruker den hele året, men sover ikke ute om vinteren. Mannen har en tynn lett til sommerbruk, og en kjempetykk til ute om vinteren bruk. Tror begge er Helsport.

Vi har mange forskjellige liggeunderlag. Lettest å bære er kanskje de oppblåsbare som blir 1,5 cm tykke eller noe. De er ok. Vi har også et tykt gammeldags i "skumgummi"(vet ikke hva det heter), og det er nok hakket bedre på ujevnt underlag. Kjenner ikke steiner og røtter like godt. Det er også praktisk å sitte på utenfor teltet, da du ikke trenger å være redd for at det går hull. Tynn gammeldags "skumgummi" duger best til sitteunderlag, og under reinskinnet om vinteren.

Dette er det beste:

Gammel 30-07-14, 09:47   #5
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Mammutposen Input linker til er veldig bra. Snuppa har også den, og holdt seg god og varm i lavvoen i sommer.

Gammel 02-08-14, 00:34   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da skal jeg kjøpe mammut-poser til de to små.

Men liggeunderlag - er de på jysk bra nok eller bør jeg kjøpe sånne i tusenkronersklassen?

Gammel 02-08-14, 00:49   #7
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Underlagene i tusen - totusenkronersklassen er nok best (med dunfyll og integrert pumpe), men mitt 4 cm selvoppblåsbare fra Jysk til 350,- er gulle godt, selv om det veier mer. Hoftene mine kan ikke ha noe tynnere, mens mann og barn har underlag som er lettere å bære.

Gammel 02-08-14, 11:00   #8
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ganske mange liggeunderlag etterhvert, men både poden og jeg foretrekker dette. Jeg har ett som blir 5 cm også (i tusenkronerklassen), og det synes jeg i grunnen blir alt for høyt, så jeg føler jeg nærmest ruller av. Det er sikkert genialt om man sover på rygg, men det gjør ikke jeg.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-14, 12:57   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har ganske mange liggeunderlag etterhvert, men både poden og jeg foretrekker dette. Jeg har ett som blir 5 cm også (i tusenkronerklassen), og det synes jeg i grunnen blir alt for høyt, så jeg føler jeg nærmest ruller av. Det er sikkert genialt om man sover på rygg, men det gjør ikke jeg.

Jeg likte jo spesielt prisen på det der da, 3,8cm var vel det som sto som cut-off i en eller annen test. Er du veldig lett eller fungerer det for litt store voksne tror du? Det er jo ikke dyrere enn at vi bare kan prøve.
Må det blåses opp eller blåser det seg opp selv?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.