|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superbasinella
|
![]() Marsvin?Vi mistet hunden vår for litt siden og jeg kjenner et stort savn. Jeg tror ikke at et marsvin vil ta plassen til hunden, men jeg kjenner at jeg trenger et nytt kjæledyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Marsvin?Marsvin holdes som regel i for små bur. De trenger MYE plass, og de trenger å få løpe fritt hver dag. De trenger høy og friske grønnsaker daglig. Hanner kan kastreres, det anbefales. To stykker må man ha, de trives ikke så godt alene, selv om det også går an. Ellers er de sosiale, fine dyr som lever nesten like lenge som en hund (7-8 år er ikke uvanlig), de liker kos, og lager mye lyder. Et veldig fullverdig kjæledyr. Ofte har dyrebeskyttelsen marssvin inne til omplassering. Her i byen har vi slitt med å finne nye hjem til de vi har inne siden ikke så mange vet at vi har marsvin og kaniner i fosterhjem, det kan være verdt å undersøke
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
|
![]() Sv: Marsvin?Vi hadde to stykker. De hadde bur på 140x70 (som jeg mener de burde ha.. MINST) og de hadde det fint der. Når den ene måtte avlives rett før det fylte fem år, så døde den andre etter tre måneder bare... Så de trives ikke alene, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Marsvin?Elsker marsvin! De er absolutt et bra kjæledyr. Men de er dyr i kosten.
![]() |
#5 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Marsvin?Jeg vet det ikke er dette du spør om, men jeg hadde heller valgt kanin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Marsvin?Marsvin er veldig morsomme og fine kjæledyr. De blir oppriktig glad i eierne sine og viser det med høye lyder og de kommer gjerne bort for å få kos. De elsker når det blir ommøblert i buret eller hvis de får komme ut og gå på stuegulvet. De må ha høy eller gress daglig og de har veldig godt av å komme ut i solen så ofte som mulig. De maser konstant på mat og lærer seg å kjenne igjen lyder som feks når du åpner kjøleskapet, knitrer med en pose, kommer inn døren osv. Vi hadde på det meste 4 stk og det var veldig gøy for ungene og mye kos. Men 4 stk var litt mange og jeg hadde nok valgt 2 stk hvis vi skulle hatt marsvin igjen.
![]() |
#10 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Marsvin?Kaniner kan være sosiale og kosete de altså.
![]() |
#11 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Marsvin?Jeg har alltid, etter jeg flyttet hjemmefra, hatt dyr. Det er et enormt tomrom her nå. Men jeg tror jeg lar det ligge. Iallefall en liten stund til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Marsvin?
Nå kjenner jeg ikke til kaninhold, men har hatt marsvin i seks år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Marsvin?Kaniner som står i bur og kanskje ikke får riktig mat sånn at de har riktig fordøyelse er stinkende. Vi har både kanin og marsvin og jeg er ikke i tvil om at kaninen er favoritten. Kaniner skal ikke bo i små bur, men ha masse plass og hoppe på. Vår har bare et bur som base med døren bestandig åpen. Der er det er dokasse med trepellets som blir skiftet på hver tredje dag, et par dørmatter fra Ikea som den ligger på om den velger selv å ligge i buret hvis den vil ha fred for unger og katt, og den har høy og vann der. Ellers så har den rimelige og store sklisikre tepper fra jysk også har vi stengt av halve loftstua som den springer fritt på. Mere kosete og sosial skapning fiñnes ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Marsvin?Ja, det er det jeg mener også. En kanin som får gå løs og bruker do er kjempe godt selskap. Vi tok doen ut når den var løs i stua (basen hans var i andre etg) og da brukte han den. Ingenting å plukke opp. Tror ikke det samme kan sies om marsvin. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|