|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hotell i Berlin - hvor?To fjaseglade damer som skal på langhelg i Berlin vet ikke hvor de bør bo. Rimelig interessert i kultur & historie og ønsker å gå på enkelte (krigshistoriske) museum, men de er nok aller mest interessert i å spise god mat, drikke god drikke, shoppe klær (helst vintage) og generelt bare suse rundt og ja... fjase.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hotell i Berlin - hvor?Hvis man vil shoppe vintage er Friedrichshain, Kreuzberg og Prenzlauer Berg fine. Jeg Jan anbefale Michelberger Hotel.
![]() |
#3 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hotell i Berlin - hvor?Vi leide leilighet her:http://www.tripadvisor.com/ShowUserR...us-Berlin.html, Fasanstrasse - billig, utrolig koselig og veldig sentralt.
![]() |
#4 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hotell i Berlin - hvor?Vi var i Berlin i forrige uke og bodde på Best western Amedia Kurfürstendamm, |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
biffvase
![]() Sv: Hotell i Berlin - hvor?Supert! Tusen takk for tips!
![]() |
#7 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hotell i Berlin - hvor?Vi bodde i Mitte- Radisson Blu. Bra hotell, ganske dyrt. Berlin er litt snedig sånn sett, det er ikke så veldig definert noe sentrum. I gamle Vest-Berlin er jo Kurfürstendamm midtpunktet, men nå er jo byen så mye større.
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hotell i Berlin - hvor?Berlin er så stort at det ikke går å bo nært "alt" uansett, så det viktigste etter min mening er at man er i nærheten av kollektivtrafikk. Personlig foretrekker jeg U- eller S-Bahn.
![]() |
#10 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hotell i Berlin - hvor?Vi bodde i Friedrichstrasse etter anbefaling, vi har bodd på samme hotellkjede i Amsterdam også og fornøyd begge gangene. Hotellet ligger rett ved togstasjon, trikk etc, men selv om vi kjøpte sånn Berlinkort så ble det dyrt for oss, for vi endte opp med å gå til alle severdigheter vi skulle og stoppet der det passet oss for drikke, snachs, lunsj etc.
![]() |
#12 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Hotell i Berlin - hvor?
Der har jeg bodd også, og er helt enig - frokosten er super! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hotell i Berlin - hvor?Har bodd både på Swissotel og Adina Hackescher Markt, foretrekker Adina. Billigere, mykere senger og rett ved Museum Inzel. Rett ved 100/200-busser, Alexanderplass med U/S-bahn og trikker i alle retninger. Adina har også herlige boblebad i kjelleren. Sist redigert av Siritk : 05-08-14 kl 22:15. Årsak: Glemte boblebadet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
biffvase
![]() Sv: Hotell i Berlin - hvor?Glimrende, jeg visste vi kunne få masse hjelp på FP!
![]() |
#15 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hotell i Berlin - hvor?Jeg anbefaler også det bykortet til €35, da kan man kjøre så mye buss og t-bane man bare vil og det gir rabatter på restauranter og turistattraksjoner.
![]() |
#16 |
Off the map.
|
Jeg har ikke vært på det hotellet, men beliggenhetsmessig ville jeg heller bodd der enn ved Ku'damm. Det lå ikke langt fra der vi bodde (Radisson Blu)
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Inkludert toget fra Schönefeld. Bare husk stemplingen av kortet, billettkontrollørene er visstnok veldig strenge på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
biffvase
![]() Sv: Hotell i Berlin - hvor?Vi endte opp med Michelberger, det ser jo virkelig supert ut! Ikke så verst pris heller. Gleder meg!
![]() |
#19 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Vi elsket det, bodde på 6-mannsrom. Hyggelig cafe og bakgård har de også.
![]() |
#20 |
biffvase
![]() Sv: Hotell i Berlin - hvor?Supert å høre! Vi tok tremannsrom ("Loft"); tomanssrommene var litt vel små og intime.
![]() |
|
|