[Kattunge] Hjelp i kattefôr-jungelen!
Vi har fått oss katt, et nydelig nøste på bare 9 uker. Det er broren til den katten vi egentlig skulle ha som vi nå er blitt kosehjem for, men som nok blir hos oss permanent. Tatt bevisst fra mor og splittet kull tidligere enn normalt fordi mor er en realt mannevond villkatt, et par i kullet like så, og de ble umulige å temme samlet.
De to hannkattene vi får, inkl. denne lille karen, er mer eller mindre tamme nå etter å ha blitt tatt bort fra resten av kullet som er mye mer ville og sky, det gjenstår bare litt ekstra arbeid og det at han skal bli kjent/trygg hos oss.
Vel, da vi hentet han på søndag fikk vi med oss en liten pose med Royal Canin Mother and Babycat fôr. Ble anbefalt å kjøpe dette eller annen kattungemat fra dyrlege/dyrebutikk. Var innom lokal dyrebutikk og dyrlege tidligere denne uken, men ingen av dem hadde RC, så jeg endte opp med å kjøpe en pose Brit på dyrebutikken - som visstnok var så veldig veldig bra, i Norge det eneste stedet der det ble solgt i dyrebutikk og ikke kun hos dyrlege, og ikke minst kostet det nok det også. Så snakker jeg med Dyrebeskyttelsen igjen i forbindelse med et par andre praktiske ting og de er da ikke så begeistret for Brit igjen, og mener RC er det aller aller beste, men at det viktigste er at vi styrer unna "billigmerkene" i dagligvaren. Ja, da blir man jo ikke rent lite forvirret da ...
Hva ER virkelig bra? Det hadde jo vært greit å bare kunne løpe over veien etter fôr i fortsettelsen, men jeg skal heller spore opp forhandlere av RC hvis det er det beste. Eller om det er annet fôr å få tak i som er like bra? Både nå til kattunge og også i fortsettelsen, evt. om RC er best hele veien? Han/de skal kastreres.
Ble jo litt skeptisk til Brit forøvrig da jeg fant ut at dyrebutikken hos oss er de eneste som fører det her nede, og hva er da årsaken til det.