Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Madrass

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-14, 05:43   #1
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Madrass

Innser etter to uker på hotell at madrasser min må byttes ut, fra å ha vondt over alt, til å ikke kjenne noe. Så spørsmålet er: hvor selger de like faste madrasser som på hotellene?

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 09:33   #2
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Madrass

Prøv deg gjennom madrassene dei har i møbelbutikkane. Gje deg god tid og kjenn nøye etter. Eg oppdaga kjapt at dei som forhandlaren meinte var aller beste, på ingen måte var best for meg. Vi kjøpte våre på Møbelringen, men også Skeidar, Bohus og Fagmøblar har gode madrasser, og sikkert dei fleste andre møbelbutikkar.

Gode madrasser er gull verdt, altså. To år etter at vi skifta ut våre, tykkjer eg framleis det er rein luksus å legge meg i senga mi.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 09:39   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Bor du i nærheten av Ikea? I så fall vil jeg anbefale dem, rett og slett fordi du har 90 dg full returrett om de ikke skulle falle i smak. Det tar nemlig ukesvis å finne ut om madrassen er god for deg, så da er en slik returrett viktig. Vi måtte levere tilbake flere ganger. Kjenner mange som har gjort dyre bomkjøp. Utrolig kjipt. Både for rygg og lommebok.

Gammel 08-08-14, 09:40   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nå er vel kanskje ikke IKEA kjent som en kvalitetsmadrass-produsent, men jeg må skryte litt av de alikevel. Jeg hadde samme problem med vondt både her og der, forsvant helt når jeg kjøpte ny madrass.

Vi kjøpte disse tror jeg, i fast: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90244452/

Kan ikke si noe om kvaliteten, for vi har bare hatt de ett års tid, men så langt er jeg veldig fornøyd.

Også kan man jo levere de tilbake etter en stund (3 mnd? Husker ikke) hvis det ikke fungerer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 10:04   #5
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

IKEA vant vel en madrasstest for ikke så lenge siden? Jeg ville sjekket utvalget, vi er kjempefornøyd med våre. Kjøpte noen av de dyreste, som fortsatt var superbillige sammenlignet med alle andre madrasser.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 10:38   #6
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jensen og Tempur er gode madrasser for min litt sarte kropp og rygg.

Jensen har de ofte på hotell også.

Det går også an å kontakte hotellet du lå på for å sjekke hvilket merke de bruker.

Gammel 08-08-14, 10:49   #7
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også IKEA-madrass og jeg savner senga mi hver gang jeg er på tur. Vi valgte en av de dyreste og fast madrass og en god overmadrass, og kunne ikke vært mer fornøyd. Hadde sikkert fått god madrass hvis jeg gikk for Jensen eller noen av de mer "up scale"-produsentene, men ser ikke helt poenget når IKEA er godt nok.

Bare vær obs på at IKEA har andre madrassmål enn andre, de har f. eks. ikke 75 eller 150 cm bredde, så om du har en seng i sånn størrelse så sliter du litt med IKEA.

Gammel 08-08-14, 12:00   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er i hvert fall viktig å prøve, og da kan det nok være smart med IKEA.

Noen venner av oss har tre bomkjøp på madrasser. 100 000 kroner i madrasser på gjesterom har ikke jeg råd til i hvert fall.
De har bodd en uke på hotell nå og den sengen var god for min venninne, så da spørs det om det blir innkjøp av madrass nummer fire! Nå er de nemlig tilbake på de de i utgangspunktet skulle bytte ut.

Gammel 08-08-14, 12:50   #9
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den ultimate madrassen heter Tempur.
Det var ihvertfall det som funket for meg når jeg ble bundet til senga i lengre tid etter en bilulykke.

Gammel 08-08-14, 13:00   #10
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Her i huset sover vi på futonmadrasser, men det er nok ikke for alle. :alternativ:
Vi hadde en tempurmadrass(er det det samme som memory foam?) en stund, og jeg hatet den! Fikk vondt både her og der. Vanskelig å bevege seg var det og.
Lurt å prøve seg fram ja!

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-14, 01:54   #11
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takker for gode tips, har IKEA i nærheten, så da kan jeg tacen tur dit i første omgang

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-14, 06:54   #12
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

IKEA vant vel en madrasstest for ikke så lenge siden?

Det stemmer.

Jeg sover også på Ikea-madrass + overmadrass. En av de dyreste de hadde, men likevel til en langt hyggeligere pris enn mange av "spesialistene". Beste madrassen jeg har hatt, også sammenlignet med et par veldig dyre madrasser fra andre produsenter.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-14, 22:26   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har også ikea

sover godt, det er... 10 år nå.

Neste gang jeg er på ikea (ikke så ofte etter vi flyttet, nei) skal jeg ha en ny og tykkere overmadrass, tenker jeg, det har vi fortjent nå. (men denne som går inn i vaskemaskina vår er gull med baby, samsoving, syke unger og hele pakka, altså!) Pga madrassmål er det jo greit å ta det der.

Og vi sover godt i den, tidvis alle fire...

Gammel 09-08-14, 23:27   #14
dea
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2009
dea er litt kul
Standard

Vi kjøpte nettopp Jensen seng hos Skeidar og da fikk vi beskjed om at vi kan bytte madrassen innen 100 dager hvis vi ikke er fornøyd.

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 00:13   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Tempur er grusomt.

Vi sover på Wonderland Harmony og Windsor overmadrass, og jeg er glad i den. Men den er gammel etterhvert. Problemet er at mannen er lang og vi må ha 2,10 m lange madrasser. Det er dyrt og det får man ikke på Ikea.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 00:17   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sover på Svane madrass. Den er nå snart ni år gammel, men god.

Gammel 10-08-14, 00:19   #17
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes Tempur er grusomt.

Hvilken av dem?
Det er 3 forskjellige, vettu.

Gammel 10-08-14, 09:08   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Hvilken av dem?
Det er 3 forskjellige, vettu.

Vett kje. Mannen har tempurpute og det er grusomt at den former seg. Det gjør også madrassene jeg har prøvd.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 23:08   #19
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vett kje. Mannen har tempurpute og det er grusomt at den former seg. Det gjør også madrassene jeg har prøvd.

Puta likte ikke jeg, heller, men madrassen var helt i særklasse god til å forhindre at ryggen min ble enda vondere enn den knuste hofta når jeg lå i senga 23 timer i døgnet.
Men for all del, folk er forskjellige, så det som passer meg passer jo ikke nødvendigvis alle andre.

Gammel 11-08-14, 11:09   #20
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i tempur, jeg har tempur overmadrass på toppen av en gammel rimelig IKEA-madrass. Tempur-overmadrassen er elleve år gammel og like god. Dessuten funka den ganske bra for både meg og eksmannen, som hadde helt forskjellige madrassbehov, nettopp fordi den formet seg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.