|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() The Hunger Games/Dødslekene: Hvilken alder?Hvilken alder vil du si boken Dødslekene er for? Hvor gammel bør man være? Hva vil du sammenlikne den med?
![]() |
![]() |
#2 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: The Hunger Games/Dødslekene: Hvilken alder?Bøkene er relativt harmløse, tenker jeg.
![]() |
#3 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: The Hunger Games/Dødslekene: Hvilken alder?Jeg har også bare sett filmene. Har foreløpig sagt nei til filmene til LilleVenn (10), men har latt henne lese bøkene i og med at det tross alt er ungdomsbøker. Så langt har hun bare lest den første. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: The Hunger Games/Dødslekene: Hvilken alder?Min 12-åring har lest alle. Tror hun leste de når hun var 11. Hun liker de kjempegodt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: The Hunger Games/Dødslekene: Hvilken alder?Min 11-åring leste alle bøkene i fjor. Det samme gjorde søskenbarnet på 13år. Begge likte de godt. Han fikk se første film forrige uke.
![]() |
#6 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: The Hunger Games/Dødslekene: Hvilken alder?Min 11 åring har lest begge bøkene og sett første film. Hun likte den første boka godt.
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: The Hunger Games/Dødslekene: Hvilken alder?(Jeg leste Dødslekene, og tenkte Divergent-serien da jeg svarte: )
“Though she be but little, she is fierce!” - Shakespeare Sist redigert av Ru : 11-08-14 kl 08:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: The Hunger Games/Dødslekene: Hvilken alder?Jeg har både lest bøkene og sett filmene og syns begge deler er gode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: The Hunger Games/Dødslekene: Hvilken alder?
Det er tre bøker.
![]() |
#11 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: The Hunger Games/Dødslekene: Hvilken alder?Det er konseptet i bøkene som gjør at jeg syns man kan bli 12-13 år før man leser dem. Barn dreper barn, som underholdning. Jeg syns ikke bøkene er spesielt velskrevne, men syns Collins har er interessant ide i denne trilogien. Jeg syns vel så langt at filmene er bedre enn bøkene, men det er sikkert en smakssak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: The Hunger Games/Dødslekene: Hvilken alder?Eldsten leste dem den sommeren han ble 12. Nesteldsten begynte vel da han var omtrent 11. Begge syntes det var spennende og tankevekkende, og særlig nesteldsten ble veldig grepet av historien. De fikk se filmene etter at bøkene var lest. Jeg passet på å snakke en del med guttene om både filmene og bøkene underveis. 7,5-åringen har lyst å lese disse. Han har lest hele Harry Potter-serien, Percy Jackson, og nå skremmer han seg selv med Marg og bein-serien. -Men han har fått beskjed om å vente et par år før han får slippe til med denne serien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: The Hunger Games/Dødslekene: Hvilken alder?Jeg kunne latt en 11 åring lese bøkene. En moden 11 åring som ikke var lettskremt. Storesøster her leste dem da hun var 12/13. Lillesøster (snart 11) kommer ikke til å lese dem på leeeeeeeenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Er den Captein America-filmen veldig rå siden det er 15 års grense? Vi ble litt paffe av den grensen for hadde tenkt å ta med den nybakte 9åringen på kino.
![]() |
#15 |
flisespikker
|
Jeg synes, som antydet, ikke den er spesielt rå - den er etter min mening ikke verre enn de andre i samme franchise, som alle har 11 år, såvidt jeg kan se. Vi har sett alle sammen med 11-åringen i løpet av året, og jeg synes han er midt i blinken passe gammel til dem.
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Min tiåring har lest bøkene og likt dem. Verken for vanskelige eller for skumle. (red: Men når jeg nå leser det dere skriver, slår det meg at jeg nok burde ha lest dem selv før jeg uttaler meg.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Fortynnet
|
![]() Sv: The Hunger Games/Dødslekene: Hvilken alder?Min tolvåring fant fram til disse bøkene på egen hånd og leste dem (på engelsk) da han var 11, muligens ikke fylt 11 heller. Skal mye til for at jeg hindrer ham i å lese bøker. Men jeg tror ikke de passer for alle elleveåringer (eller for alle i det hele tatt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
flisespikker
|
Helt klart.
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: The Hunger Games/Dødslekene: Hvilken alder?Guttungen min leste et par Gone-bøker og var sånn passelig interessert. Han likte Hunger Games mye bedre. Da vi var påbiblioteket før ferien, sa bibliotekaren at han syntes at Gone-bøkene ikke var særlig gode. Han foreslo Pullman i stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|