|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Er det noen her som spiller Ingress?Jeg har blitt introdusert for Ingress fra Google i dag. Jeg har lenge tenkt at jeg burde komme i gang med geocatching, og dette virker i såfall å være enda bedre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noen her som spiller Ingress?Eldstemann lurte meg med, vi er på grønt lag såvidt jeg husker, men jeg må innrømme at jeg synes vanlig geocaching er hakket mer spennende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Klar
|
![]() Sv: Er det noen her som spiller Ingress?
Jeg har ikke prøvd geocaching. Hvorfor er det mer spennende? Vanskeligere poster? Lettere å komme seg lenger avgårde? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Er det noen her som spiller Ingress?Nå måtte jeg se. Prøvde meg på Geocaching for en tid tilbake og det var moro det, men så dabbet det av. Nå fikk jeg litt lyst til å ta det opp igjen, og lastet ned Ingress for å se ... Ble blått team. Men jeg skjønner ikke alt da. Dog ser jeg at jeg har en "cache" rett utenfor kontoret her, men hva er greia? Tilhører fienden står det. Hva gjør jeg?
![]() |
#5 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Er det noen her som spiller Ingress?Got it! Haha, godt det bare er scanning og sånn på mobil, for jeg ville følt meg rimelig dum om jeg rett utenfor døra skulle begynt å klatre/lete/grave i et fuglehusstativ.
![]() |
#6 |
Klar
|
Ja, virker sånn! Hvor bor du? Tror folk samarbeider og avtaler å ta motstanderens portaler og sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Er det noen her som spiller Ingress?Jeg bor veldig sentralt på Sørlandet. Men er fra Oslo og er tit en tur østover.
![]() |
#9 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Er det noen her som spiller Ingress?Men nå er jeg litt spent. Jeg så just en som kommenterte at "jeg kommer og tar deg, dette slipper du ikke unna, du gjorde en stor feil da du angrep meg to ganger på samme dag blablabla" ... Jeg har nemlig hacket den ene portalen utenfor her tre ganger nå. Heh. Jeg får vel fienden på nakken nå da!
![]() |
#10 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Ingress krever bare at du befinner deg innenfor en radius på 40 meter eller hva det nå er. Eldstemann synes akkurat det er supert, han hacker portaler fra baksetet i forbifarten om vi kjører forbi en portal. I geocaching skal du finne en fysisk post, oftest en boks, og du skal skrive deg inn i loggen som ligger der. Mye leting og mer spenning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Klar
|
![]() Sv: Er det noen her som spiller Ingress?Jeg begynte i går, og har heller ikke helt skjønt poenget enda. I går tok jeg en grønn en, og fikk beskjed om at jeg ble beskutt. Stirret mistenksomt på alle mennesker som befant seg i nærheten :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
www.bomulls.no
|
Og akkurat det at man kan hacke innenfor en gitt radius og slipper klatring/graving etc. er noe som definitivt passer bedre for meg og min hverdag akkurat nå. Jeg synes geocaching er morsomt, absolutt, men dette var en litt "enklere" variant jeg har mulighet til å gjennomføre på et litt annet nivå pr. nå. Genialt. Ellers er jeg nok enig i at geocaching sånn sett er hakket mer spennende når man først har anledning til å drive med det. Flott at begge deler finnes synes jeg.
![]() |
#13 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Er det noen her som spiller Ingress?Blått lag her. Men skjønner ikke mye enda..
![]() |
#15 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Er det noen her som spiller Ingress?Mannen min spiller, men jeg har ikke kommet meg igang enda. Synes det er så altoppslukende, de kjører hit og dit, jeg dro jo på tur med gubben og to til, de er blåe da. Fikk følelsen av at minstemor og jeg var "waste of space" i bilen når de kunne hatt med to spillere i stedet, men vi fikk jo en fin tur til Nordheimsund da
![]() |
#16 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Er det noen her som spiller Ingress?Burde mannen være på samme lag? Han vil være grønn. En av oss kan jo endre senere, om det blir feil.
![]() |
#17 |
Klar
|
Vil tro det er morsommere å være på samme lag. Da kan dere jo finne portaler sammen og legge felles strategi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Er det noen her som spiller Ingress?Du kan ikke skifte lag senere. Det beste er nok å være samme lag.
![]() |
#19 |
Klar
|
Hvis du først må bli med på kjøreturen, så hadde jeg definitivt lastet ned appen og hengt meg på |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Er det noen her som spiller Ingress?Woohoo! Nå har jeg tatt mine første portaler gitt, flere grå jeg gav løs på, og som nå er blå, i tillegg til at jeg recharged flere blå og har hacket ganske mange grønne. Gøy, gøy, gøy!
![]() |
|
|