|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sekk til lang femteklassing - 3.-5.-klassesekk eller ungdomssekk?Hiawata trenger ny sekk, han har brukt førsteklassesekken sin fra Beckmann helt til nå, faktisk. Nå er han over 150 cm lang (mest i bena), og trenger også større volum.
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Sekk til lang femteklassing - 3.-5.-klassesekk eller ungdomssekk?Den 3.-5.-sekken er mindre, selv om den er like stor i volum. Jeg lurer på om den er kortere i ryggen eller noe. Minsta har akkurat fått den (hun begynner i 3.), og jeg tror ikke jeg hadde valgt den til en femteklassing. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Sekk til lang femteklassing - 3.-5.-klassesekk eller ungdomssekk?Nå måtte jeg måle, og sekken til Minsta og frøkna er faktisk akkurat like lange i ryggen. Så det er mulig jeg bare innbiller meg at Frøknas er større fordi den ser mindre barnslig ut. Den passer i alle fall fint til Frøkna ennå, så kanskje det rett og slett ikke spiller så stor rolle hvilken sekk du velger. :veldig hjelpsom: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sekk til lang femteklassing - 3.-5.-klassesekk eller ungdomssekk?Takk for info, det var nyttig. Edit:
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sekk til lang femteklassing - 3.-5.-klassesekk eller ungdomssekk?Noen med erfaringer med andre sekker, som de ulike sportsmerkene, skateboard- og snowboard? Jeg stoler veldig på de norske skolesekkene (på samme måte som jeg stoler mer på nordiske vinterklær), men det kan jo være fordommer.
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sekk til lang femteklassing - 3.-5.-klassesekk eller ungdomssekk?Snuppa fikk en Bergans XO 25L i våres. Det stod høydemål på sekken og jeg mener at den passet barn mellom 130-150 cm. Snuppa var da 128, men har vokst MYE i sommer. Hun kunne ikke hatt større da vi kjøpte, men kunne sikkert hatt 28L nå. Hiawata er jo mye større enn snuppa i lengderetningen så han kan sikkert gå rett til ungdomssekkene.
|
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sekk til lang femteklassing - 3.-5.-klassesekk eller ungdomssekk?Det er mer innstillinger og finesser på de norske skolesekkene, og jeg tenker at det er en god ting. Så så lenge ungene vil bruke dem så får de skikkelige sekker.
|
|
|
|
#9 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sekk til lang femteklassing - 3.-5.-klassesekk eller ungdomssekk?
Det litt opp og ned hva de har inne. Jeg var der i forrige uke, og da hadde de ingen. Du kan ta en telefon og høre om de har fått inn noe nå. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Sekk til lang femteklassing - 3.-5.-klassesekk eller ungdomssekk?Sverger foreløpig til norske sekker selv, de har virkelig mye kvalitet og mange muligheter for å stille sekken inn så den passer best mulig. Men Dakine har også veldig gode sekker, for å nevne noe. Det er et surfermerke.
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#12 |
|
Hertuginne
|
Sv: Sekk til lang femteklassing - 3.-5.-klassesekk eller ungdomssekk?Jeg vil også anbefale Bergans XO, sannsynligvis vil 28L være passe nå. Storebror har hatt sin XO25L siden han begynte i tredje klasse og skal ha den minst ett år til. Volummessig går det helt greit, han har ikke hatt problemer med plass (han begynner i sjette nå). Størrelsesmessig har den også fungert fint til en gutt som er lang og slank, med lengre ben enn overkropp. Han er bortimot 160 nå, og fortsatt fungerer sekken bra.
|
|
|
#13 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Sekk til lang femteklassing - 3.-5.-klassesekk eller ungdomssekk?Vi har gått for det som sikkert er en 3.-5.klassesekk, men vår gutt er ikke spesielt stor. Sekken er større enn førsteklassesekken og satt godt på ryggen. 25 l med tilhørende gymbag som kan festes på.
|
|
|
#14 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sekk til lang femteklassing - 3.-5.-klassesekk eller ungdomssekk?Kommende 4 klassingen fikk 30 liter fra beckmann . Vi så på ungdomssekken på 32 liter men den var markant lengre i ryggen så den endte på hoftene hennes . |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Hvor høy er hun, da?
|
|
|
#16 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Sekk til lang femteklassing - 3.-5.-klassesekk eller ungdomssekk?Vi er veldig fornøyd med Norrøna-sekken til eldstemann. Den finnes i større utgave på 28 L også. http://www.klikk.no/helse/trening/te...icle653486.ece De har hatt den på vestbyoutleten før hvertfall.
|
|
|
#17 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Sekk til lang femteklassing - 3.-5.-klassesekk eller ungdomssekk?Sneipen fikk denne i fjor, han er 140 nå. Den er mer enn stor nok, for å si det sånn. Classic 30L.
|
|
|
#18 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Sekk til lang femteklassing - 3.-5.-klassesekk eller ungdomssekk?W fikk sekk fra Burton da han begynte i 5.klasse fordi han var lang. Den har han hatt til nå. Han har fått ny sekk som ikke er så fargerik nå som han starter i 8.klasse. Men faktisk akkurat samme sekken, bare i annet design.
|
|
|
#19 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Sekk til lang femteklassing - 3.-5.-klassesekk eller ungdomssekk?Og han ville ha sekk uten lokk. Klønete med lokk når sekken skal henge ved siden av pulten.
|
|
|
#20 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Sekk til lang femteklassing - 3.-5.-klassesekk eller ungdomssekk?Min 11-åring har Bergans 28L. Han er ca.150cm. Har hatt den et par år. Ser nå at den skal passe for 145-165cm. Han har gymbagen som hører til og det har vært gull når man noen ganger skal ta buss til og fra.
|
![]() |
|
|