|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
© All rights reserved
|
![]() FloridaJeg har søkt opp og lest meg gjennom ørten Florida-tråder, men det står så mye her og der at jeg mister oversikten. Så derfor lager jeg meg min egen tråd, slik at jeg kan samle råd og tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: FloridaI Orlando anbefaler jeg Bella Piazza. Mange norske utleiere, store, fine leiligheter, to bassengområder og veldig rolig område.
![]() |
![]() |
#3 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: FloridaBosted: Mange norske har leilighet på Bella Piazza, her får du 3 og 4 soverom i samme leilighet. Søk på finn.no der ligger mange leiligheter, det er 30 min fra MCO, 20 min til Disney og 40 min til Universal. Ligger sørvest retning Tampa. Anbefaler å være tidlig ute. Vår er allerede ganske godt belagt 1. halvår i 2015. deler av juni/hele juli/deler av aug er vår b.la. booket). Trenger du tips om leiligheter med bra beliggenhet på området får du gi meg ett pip.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 13-08-14 kl 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: FloridaRegn: ja, det er en del tropiske regnskyer, juli i år har det regnet 2-3 dager i uken, 30 min - 1 time pr gang. Gjerne på kvelden. Forfriskende. Det regner ikke så lenge, men det regner MYE og veldig lokalt.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 13-08-14 kl 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FloridaI Orlando bor du billig og romslig. Vi betalte 7.000,- for 8 netter i rekkehus med fire soverom, tre bad, fullt utstyrt kjøkken og stue og eget basseng samt fellesbasseng på området.
![]() |
#7 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Florida
Sant Naples er fint! Sarasota er absolutt på høyden de også, og her er det litt mer å finne på. Naples kan bli drygt i 3 uker, hvis man ikke da vil ligge på stranda mye da.
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: FloridaDet var forresten helt GULL å kjøre Norwegian. 8,5 time hver vei, svosj igjennom security.
![]() |
#10 |
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: FloridaHenger her! Vi har visst planer om Orlando og Florida neste sommer vi også.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
~~~~~~~
|
Norwegian har ikke fått flytillatelse til USA for neste år. De er i forhandlinger med luftfartsmyndighetene og p.t. så flyr de på den norske lisensen og da får de godkjennelse for 6 måneder ad gangen. Vi bestilte billetter september i fjor til årets sommerferie. Jeg krysser fingrene for at møtet som var forrige uke mellom E.U og USA - luftfartsmyndigheter gjør at Norwegian Long Haul får sine tillatelser veldig snart.
![]() |
#13 |
Metallica!!
|
![]() Sv: FloridaJeg likte godt outleten som ligger ved/på vineland ave, den var stor men det var ikke like kaotisk som den i enden av international dr. Vi gjorde mange kupp på outlethandel. Erfarte at det var greit å gå midt i uken, typ tirsdag og onsdag, gjerne litt utpå dagen.
![]() |
#14 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: FloridaSuper tråd |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: FloridaPark:
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 16-08-14 kl 23:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: FloridaJeg liker best Premium Outlets på Vineland ave. Den på International dr. føles bare større og mer uoversiktelig, uten at man finner bedre tilbud.
![]() |
![]() |
#17 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: FloridaJeg ville vurdert å leie hus, eventuelt sammen med reisefølgefamilien. Vi gjorde det i januar og skal det igjen i oktober i Orlando-området, det er betydelig billigere der enn andre turiststeder i Florida. Sist betalte vi vel 7000 for en uke (leide noe lenger), da hadde vi tre bad, fire soverom, spillrom med biljard og slikt og eget, oppvarmet svømmebasseng, cirka 20 minutter fra Magic Kingdom og 25-30 fra Universal. Homeaway.no (com/co.uk). Mange utleiehus ligger i resorts som har et felles club house med ett eller flere større basseng også.
![]() |
#19 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: FloridaTusen takk for tips og info, FP kan og vet alt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: FloridaVi var blant annet i Florida i sommer.
![]() |
![]() |
|
|