|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Mexico (Karibia?) desember/januarJeg lurer på å ha en måneds juleferie om to år og ha med hele bøtteballetten til Mexico og/eller Karibia i en forlenget juleferie.
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Mexico (Karibia?) desember/januarJeg har gjort Yucatan, men med sekk og uten barn. Tulum har kule ruiner, selve byen er bitteliten, men det finnes såklart masse resorts. Playa del Carmen er fun partyby, ikke nødvendigvis så familievennlig, men det var en del barnefamilier også. Cancun er en usjarmerende cruiseskipby. Isla de Muheres kunne vært en super øy, men blir nedsvermet av cruiseturister i golfbiler.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 14-08-14 kl 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Mexico (Karibia?) desember/januarOm man først er i Mexico city, bør man i alle fall ta turen til Puebla for å se både vulkanen og pyramidene.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Mexico (Karibia?) desember/januarEnig, Cancun er ikke noe sjarmerende, det er bare der jeg har vært. Jeg skulle kunne tenke meg å dra til vestkysten, men der er vannet veldig mye kaldere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Mexico (Karibia?) desember/januarLurer du på det klimamessige? Vi var i det sydelige karibien i jula for noen år siden. Det var en svært god norsk sommer værmessig, men ikke overstadig varmt. Det lå og vaket rett under 30 grader.
![]() |
![]() |
#6 |
Epikur
|
![]() Sv: Mexico (Karibia?) desember/januarJeg har vært i Venezuela (Maragrita, Carracas og Orinocodeltaet) på samme årstid og det var supert klima- og opplevelsesmessig. Venezuela er for ustabilt akkurat nå til at jeg vil ha med småunger dit.
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Mexico (Karibia?) desember/januarJeg greide meg fint uten spansk den gangen, jeg kunne noen få gloser så jeg fikk mat, drikke, bli pekt i riktig retning og sånn.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Mexico (Karibia?) desember/januarJeg har reist litt i Mexico. Mexico city er helt greit med barn hvis en bor i litt bedre strøk enn vi gjorde og researcher litt på hvor det er greit å ferdes. Jeg var ikke der så lenge. Så har jeg vært i Oaxaca, som er en utrolig sjarmerende by som jeg likte kjempegodt, og på vestkysten som er kaldere, men mindre turistfelleaktig enn de klassiske chartermålene. Jeg var også en tur i San Cristobal i Chiappas, som jeg likte kjempegodt. De har veldig gode busser i Mexico med air conditon og denslags, som ikke er så veldig dyre etter norsk standard, så da går det an å reise litt også med barn, vil jeg tro. Jeg er usikker på sikkerhetssituasjonen i Mexico nå, men har inntrykk av at den gjerne er vel så ille i de typiske turistområdene. Ta i betraktning at mine erfaringer er ca. 10 år gamle og basert på "nyskilt relativt ung kvinne farter rundt i Mellom-Amerika uten barn og forpliktelser".
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Mexico (Karibia?) desember/januarHmmmm ... vi har nettopp vært på road trip langs østkysten av USA og har erfart at vi har barn som klarer seg bra på reise hvor man forflytter seg mye. MEN; noe av det kuleste med turen er jo når du prater med folk underveis og lærer hvor utrolig mangfoldig landet du er i faktisk er. Dette vil man trolig gå glipp av når man ikke behersker språket bedre enn vi gjør. (Vi kan høflighetsfraser og kan lese menyer.)
![]() |
![]() |
#10 |
Epikur
|
![]() Sv: Mexico (Karibia?) desember/januarMin erfaring fra Venezuela er at mange kan en del basic engelsk, og at man greier seg. Jeg er vant med å snakke med folk som ikke behersker de språkene jeg kan så godt, det ordner seg alltid med velvilje og godt humør.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Mexico (Karibia?) desember/januarDet er stor forskjell på engelsknivået i Mexico (utenfor de største byene) og i Venezuela, men det ordner seg såklart alltid.
![]() |
#12 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Mexico (Karibia?) desember/januarNå skyter jeg bare fra hoften her, rett fra hukommelsen. #disclaimer
![]() |
#13 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mexico (Karibia?) desember/januarMexico City er en fantastisk by, men jeg tenker ikke på den som spesielt barnevennlig. Skjønt, jeg hadde ikke barn sist jeg var der. Om dere skulle ha astmatikere i familien kan den være noget pustemessig utfordrende.
![]() |
#14 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Mexico (Karibia?) desember/januarVi har også kjørt Guatemala-fjellene, Tikal, San Ignacio og Caye Culker. Det er helt fantastisk, men hakket mer avansert backpacking med små barn, tror jeg? Jeg tenker nesten at en måned er litt snaut også, basert på tempoet vi har funnet mest behagelig når man reiser med barn?
![]() |
|
|