Lysbildefremvisning under konfirmasjon
Eldste skal konfirmeres om 5 uker. Vi har mulighet til å vise bilder på skjerm/lerret i lokalet der festen skal være.
Jeg har nå plukket fra gamle bilder og laget meg en mappe med både skannete og digitale bilder av henne og med familie/venner på pc'n. Jeg har nå i overkant av 300 bilder. Jeg prøver å kutte enda mer ned, men det er jo ikke enkelt. Hun er jo tross alt 15 1/2 år nå, og jeg har tatt en del bilder på de årene...
Foreløpig er mappa fortsatt litt kaotisk, og hulter til bulter.
Meningen er å la bildene gå på skjermen i bakgrunnen, slik at man kan se innimellom, og ikke "må" se på hele tiden. Skal ikke ha musikk til eller noe slikt tenkte jeg, for det forstyrrer.
Så til hovedspørsmålet: Bør bildene komme kronologisk eller er det fint å ha de "hulter til bulter"? Jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv på det punktet. Fordelen med at de kommer i riktig rekkefølge er jo at en kan følge ettersom hun blir større. Men samtidig er jeg redd gjestene føler de "må" følge med.
Og det andre: Hvor lange intervaller mener dere er best mellom bildene? Er jo stressende hvis det går for fort, men skal jo ikke ta en evighet heller. Greit å få sett de man ikke så første runden.
Andre synspunkter?