Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Mascara og sminkefjerner til sensitive øyne

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-14, 23:57   #1
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Mascara og sminkefjerner til sensitive øyne

Jeg klør og får lett eksem, har dere noen å anbefale?
Jeg har til nå brukt en fra clinique som fjernes med varmt vann, sånn at jeg skal slippe sminkefjerner, men nå klør det når jeg bruker den og.

Tar gjerne mot øyenskyggetips og.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 00:08   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mascara og sminkefjerner til sensitive øyne.

Mine øyne tåler faktisk de sminkeserviettene som er grønne utenpå (Simple?)og som selges i alle dagligvarebutikker. Dette er et under, for jeg tåler slettes ikke alt. Ellers har jeg tålt Biotherm sin øyensminkefjernegele, men denne finner jeg ingen steder her i byen lenger.

Mascaraen jeg bruker er fra Boots og heter No7 og har vanlig bust (ikke gummibust) Denne har jeg brukt ganske lenge nå og har enda ikke hatt problemer.

Øyenskyggene er som oftest fra Jane Iredale og er mineralsminke. Denne har jeg brukt i 4-5 år og har aldri hatt problemer.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 00:08   #3
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Clinique sine produkter tåler jeg slettes ikke...Det gikk noen kroner i søpla der ja. Ikke ville parfymeriet ta det inn heller når jeg klaget.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 10:18   #4
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mascara og sminkefjerner til sensitive øyne

Jeg tåler Kanebo 38 C, den vaskes med lunket vann. Jeg har såvidt brukt Estee Lauder sumptuous mascara type ikke vannfast. Den var bra og veldig lett å ta bort. Jeg fikk betennelse akkurat da, men tror ikke at det syldes mascaraen. Så jeg vurderer en ny slik. Jeg har lest at mascara med mye ekstra egenskaper kan være problematisk.

Apotek fører La Roche-Posey, de skal være allergivennlige. Jeg likte ikke børsten på den vannfaste, den ikke vannfaste tålte ikke trening.

Gammel 17-08-14, 11:02   #5
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg tåler Kanebo 38 C, den vaskes med lunket vann. Jeg har såvidt brukt Estee Lauder sumptuous mascara type ikke vannfast. Den var bra og veldig lett å ta bort. Jeg fikk betennelse akkurat da, men tror ikke at det syldes mascaraen. Så jeg vurderer en ny slik. Jeg har lest at mascara med mye ekstra egenskaper kan være problematisk.

Apotek fører La Roche-Posey, de skal være allergivennlige. Jeg likte ikke børsten på den vannfaste, den ikke vannfaste tålte ikke trening.

Det var i den tiden jeg brukte Kanebo det startet til meg, så tror ikke jeg tåler den.:-( Synd, for jeg liker egentlig den typen mascara veldig godt, helt slutt på pandaøyne.

Gammel 17-08-14, 11:07   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Styr unna Bodyshop ihvertfall. Jeg tror aldri jeg har reagert på noen mascara før jeg ved en tilfeldighet kjøpte en der for et par uker siden. Aldri sett maken til kløende hovne øyne som jeg fikk da. Jeg fikk levere den tilbake, heldigvis.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 13:14   #7
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Har du prøvd neutral sine produkter? Bruker ikke sminkefjerner, men bruker den neutral face wash til å ta bort mascara også, i tillegg til rens av ansikt.

Gammel 17-08-14, 13:36   #8
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Har du prøvd neutral sine produkter? Bruker ikke sminkefjerner, men bruker den neutral face wash til å ta bort mascara også, i tillegg til rens av ansikt.

Nei, det må testes.

Gammel 17-08-14, 13:54   #9
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 38
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Clinique sine produkter tåler jeg slettes ikke...Det gikk noen kroner i søpla der ja. Ikke ville parfymeriet ta det inn heller når jeg klaget.

Mens jeg derimot kan kun bruke Clinique og No7 (Boots apotek) sine produkter. Men ser ut som jeg er mishandlet dersom jeg bruker Simple (?) våtservietter.

Jeg tror det beste du kan gjøre, er å rett og slett prøve deg frem, til du finner "ditt" merke.
Jeg gjorde dette selv. Jeg så ikke i ut i måneskinn en periode, da jeg var i ferd meg å utelukke produkter. Men nå har jeg ikke vært plaget på veldig lenge.

Eller jo, forresten. I sommer, da jeg glemte å kjøpe med sminkefjerner på ferie, og brukte Nivea renseservietter. Grøss, sier jeg bare!

Gammel 17-08-14, 17:33   #10
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg klør veldig lett av mascara men har funnet to som fungerer nå. Den ene er fra Elizabeth Mott og den andre fra Clinique. Elizabeth Mott har blitt en favoritt i heimen.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.