|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Vaksiner? (Mexico)Noen reisesmarte her som tilfeldigvis har peil? Jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til råd som gis på vaksinasjonskontorer her i Norge, jeg føler at det er lite ekspertise og at det overdrives en del i forhold til farene. (Er dessuten redd fireåringen kommer til å bli helt vill hvis han skal bli stukket med sprøye flere ganger, han er litt engstelig av seg...) Vi skal være i høylandet og bo hjemme hos svigers.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Vaksiner? (Mexico)Jeg tør ikke å si noe sikkert, men Havrix (eller tilsvarende) er vel anbefalt nesten uansett , er det ikke? Det er vel ikke gulfeber eller malaria. Kikhoste og difteri og stivkrampe og sånn, har han tatt det gjennom det vanlige vaksineprogrammet eller kommer det senere?
![]() |
#3 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaksiner? (Mexico)Vi tok difteri, polio, hepatitt og Havrix da vi reiste til Mexico. Ble anbefalt dette på helsestasjon. I tillegg knasket vi Idioform (?) hver dag og slapp heldigvis unna magekramper og diaré. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Vaksiner? (Mexico)Drikkevaksinen Ducoral synes jeg for øvrig er en god forholdsregel uansett hvor jeg drar utenfor Europa. Den tar vel ca. 80 % av all vanlig e.coli-diare.
![]() |
#5 |
Teller ned
![]() Sv: Vaksiner? (Mexico)
Er Ducoral og Havrix det samme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Vaksiner? (Mexico)Nei, Ducoral er en drikkevaksine som skal ta vanlig turistdiare. Det er vel rett og slett bakterier på glass.
![]() |
#7 |
Teller ned
![]() Sv: Vaksiner? (Mexico)Havrix er også drikkevaksine mot diaré, tas i to omganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() Sv: Vaksiner? (Mexico)Tror ikke du trenger spesielle vaksiner for reiser til Mexico.
![]() |
#9 |
Teller ned
Reiseklinikken anbefaler vaksiner til Mexico. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Vaksiner? (Mexico)Difteri, Polio og hepatitt A er anbefalt uansett, samt malaria hvis du skal i de røde områdene: http://www.fitfortravel.scot.nhs.uk/...aps/mexico.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() Sv: Vaksiner? (Mexico)Jeg måtte selvfølgelig rote meg inn på sidene til www.reiseklinikken.no og klikke meg inn på skrekk-kabinettet der....
![]() |
#13 |
Peppy!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Vaksiner? (Mexico)Isj, biter ikke på slike skrekkbilder
![]() |
#16 |
Dramaqueen
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaksiner? (Mexico)Jeg tenker slik når vi skal reise: heller en vaksine for mye enn en for lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
Det har jeg aldri hørt om, i tilfelle. Havrix overtok for den gamle gammaglobulinen som bare varte et års tid, men var mye billigere (og ble satt i en j&%a hestesprøyte
![]() |
#18 |
Lysende norsk flaskekoker
|
Drikkevaksinen mot turistdiare heter Echoral, og er mot kolera og E.coli. (tidligere het den Dukoral) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Teller ned
Dukoral, ja det var et kjent navn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Vaksiner? (Mexico)Idoform er uunnværlig, ja! Havrix har jeg, guttungen har kun hepatitt B og må dermed ta hepatitt A. (Havrix er begge.) Tyfoid må vi nok kanskje ta hele gjengen. Takk for masse geniale tips! Dukoral/Echoral må prøves! Den har jeg bare hørt om, visste ikke hva de het. Veldig fint å høre deres personlige erfainger.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|