|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Jeg vil til SiciliaTror jeg. Jeg har aldri vært der før. Men hvor vil jeg? Vi vil ha sandstrender uten greier i vannet (greier: tang og krabber og annet snask). Og litt kul natur og kultur. Og god mat. Lett tilgang på is.
![]() |
#2 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Jeg vil til SiciliaJeg har bare vært i Giardini-Naxos og Taormina. Taormina er mer fancy og ligger på høyden over Giardini/Naxos.
![]() |
#5 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Jeg vil til SiciliaGiardini-Naxos er bra (eller var det for 6 år siden). Helt OK strand, den sjarmerende landsbyen Taormina i nærheten, med både severdigheter (antikk amfi) og kule restauranter i trappene. Og så er det ikke så langt unna Etna, som er superkul på toppen!
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jeg vil til SiciliaJeg har også en drøm om å reise til Sicilia. Å bo sånn til at jeg har utsikt til Etna er omtrent mitt eneste kriterium. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
fri
|
![]() Sv: Jeg vil til SiciliaJeg har også vært på Giardini-Naxos og Taormina, og det er fint der. Vi leide også bil og dro opp i en skikkelig autentisk fjellandsby hvor de hadde spilt inn noe av Gudfaren. Husker ikke helt hva den het. Skal jeg tilbake ville jeg nok ha leid bil og dratt litt mer rundt enn vi gjorde da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg vil til Sicilia
Corleone? De holder til i fjellene på vestsiden. Det er ikke mer enn 7 år siden de tok Provenzano der etter 43 år på rømmen.
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
Du får utsikt til Etna fra Catania. :btdt:
![]() |
#10 |
Vaklende
|
![]() Sv: Jeg vil til SiciliaJeg iler jo alltid inn i slike tråder for å si at du vil faktisk helst til Sardinia og/eller Corsica. Jeg lover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
Feed me the arguments!
![]() |
#12 |
Vaklende
|
![]() Sv: Jeg vil til SiciliaBare for å ha sagt det, så er Sicilia også fantastisk, jeg svarte ut fra at du tilsynelatende la hovedvekt på sandstrender og kul natur, samtidig som mat og kultur var med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
fri
|
![]() Sv: Jeg vil til SiciliaJeg synes alle disse øyene er nydelige. Det som jeg synes skiller Sicilia fra Sardinia er kulturen. Sicilia har ligget slik til at den har vært invadert av mange folkeslag og de har hatt en kultur som er veldig rik. Ikke minst litterært, så har det vært lange tradisjoner på Sicilia. Så er man kulturelt interesser så er nok Sicilia mer spennende enn Sardinia, selv om Sardinia så klart er en utrolig vakker øy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Jeg vil til SiciliaVi må rett og slett finnet et sted som har følgende:
Sist redigert av Tallulah : 19-08-14 kl 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg vil til SiciliaPå Sardinia ved Alghero er Neptuns grotte.
![]() |
#17 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Jeg vil til SiciliaJeg haar vært på Sicilia to ganger og den siste gangen var vi oppå Etna. Det synetes jeg var en opplevelse.
![]() |
#18 |
Vaklende
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg vil til SiciliaJeg pusler med reiseplaner for høstferien, så dette var interessant. Går det direktefly til Sicilia tro? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|