Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvor kan Frøkna lære litt om sminke?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-14, 19:32   #1
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor kan Frøkna lære litt om sminke?

Frøkna har begynt på ungdomsskolen, og selv om hun er en sporty type med en enkel hverdagsstil synes både hun og jeg hun bør lære litt om sminke til de anledningene da hun vil bruke det. Selv kan jeg helt ærlig ingen ting annet enn å ta på maskara. Hvor kan man typisk finne noen som kan veilede en ungdom i hva hun trenger og hvordan hun bruker det? Jeg er helt blank ...

Gammel 19-08-14, 19:43   #2
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor kan Frøkna lære litt om sminke?

Jeg tror enkelte frisører gir opplæring, og muligens Body Shop.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 19:46   #3
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Youtube har bøttevis med "Daily Makeup Routine" videoer, der man får eksakt veiledning til hvordan bruke makeup på best mulig måte.

Feks
https://www.youtube.com/results?sear...+for+teenagers

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 19:47   #4
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om hun trenger shoppinghjelp, så gå i et parfymeri Spesielt der de unge jobber, de vet hva som brukes i dag

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 19:58   #5
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Body Shop er flinke og hyggelige på å hjelpe med å velge produkter og gode råd om hvordan man legger sminke.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 20:11   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for tips, tror kanskje vi prøver Body Shop. Youtube er forsåvidt et godt tips, men da må man jo kjøpe inn sminke "i blinde" hvis man vil prøve seg. Tror det kan være bedre å se hva som blir fint og så kjøpe, for den kommer nok ikke til å bli brukt ekstremt ofte.

Gammel 19-08-14, 20:58   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Venninner?

Nå er jo datteren min mye yngre, men tydeligvis mye mer interessert også. De sminker seg tidvis for moro skyld hjemme og kommenterer på hverandre hva som ble bra og mindre bra. Jeg ser at de blir betydelig flinkere etterhvert.

(Min får foreløpig ikke gå ut med sminke, altså.)

Gammel 19-08-14, 21:12   #8
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Ingen av de nære venninnene sminker seg noe særlig, så jeg tror ikke det er noe de kommer til å sitte og gjøre for moro. Hun har mest lyst til å kunne sminke seg når hun skal pynte seg, og jeg vil gjerne gi henne det hun trenger for å unngå at det blir for mye.

Hun får lov til å sminke seg litt på skolen osv. nå som hun har begynt på ungdomsskolen, men har tydeligvis ikke umiddelbare planer om det.

Gammel 19-08-14, 21:14   #9
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Hun kan komme på kurs hos meg.

Eller vgs har en hudpleielinje, så kan hun kanskje få lære der?

Gammel 19-08-14, 21:22   #10
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Youtube. Straks 16-åringen har blitt superflink til å sminke seg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 14:28   #11
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

I dag har vi vært på Body Shop, og hun har fått lagt en diskret men fin sminke. Vi kjøpte med oss litt så hun kan øve på å sminke øynene, så får vi se om hun har lyst på mer etter hvert. Hun var veldig skeptisk på forhånd men er visst godt fornøyd nå.

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Hun kan komme på kurs hos meg.

Hehe, jeg tror nok det hadde sprengt sminkebudsjettet. Men koselig hadde det vært.

Gammel 30-08-14, 15:28   #12
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

15-åringen min har lært å sminke seg via youtube. Og hun er veldig flink, synes jeg.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 15:49   #13
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke tatt min tenåring med inn på Body shop og handler der ikke selv. Gründeren, Anita Roddick, er kjent for å være være ivrig i kampen for legalisering av marihuana, og markedsfører produktet undercover ved hjelp av Hemp-serien sin.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 16:03   #14
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg hadde ikke tatt min tenåring med inn på Body shop og handler der ikke selv. Gründeren, Anita Roddick, er kjent for å være være ivrig i kampen for legalisering av marihuana, og markedsfører produktet undercover ved hjelp av Hemp-serien sin.

Nå er jo Body Shop kjøpt opp av L`Oreal og det er mange år siden Anita Roddick døde.

Min datter valgte Body Shop forøvrig fordi hun fant ut på NOAH sin webside at de fortsatt er godkjent i forhold til testing på dyr.

Gammel 30-08-14, 16:05   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mangel på dyretesting er helt klart en positiv faktor v/Body shop, men Hemp-serien lever fremdeles i beste velgående, selv om Anita Roddick er død. Var ikke klar over det, kan umulig være så lenge siden?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 16:16   #16
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jo, det er ganske lenge siden tror jeg rine. Ti år eller noe?

:knirk knirk:

Gammel 30-08-14, 16:17   #17
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

http://en.wikipedia.org/wiki/Anita_Roddick

Hun døde i 2007. Jeg må si alt det gode hun stod for og gjorde lett gjør henne mer spiselig for meg en eiere av andre kosmetikkmerker som forsker på dyr og selger produkter til 800% profitt.

Gammel 30-08-14, 18:17   #18
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville tatt med jenta til Make Up Store på Byporten. Med fare for å bli pushet på varer, men det er vel kun øyensminke i første omgang?

Gammel 30-08-14, 18:24   #19
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Make Up Store sminker for 400,- og da kan man plukke med seg produkter for 400,- etterpå.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 19:31   #20
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

120 mil fra oss til Byporten, så det er nok ikke aktuelt. Vi har ikke den butikken dere nevner her i byen.

Jeg har ikke funnet andre alternativ enn Body Shop her, og jeg hadde nok ikke boikottet dem pga Roddicks syn på marihuana hvis jeg hadde sett det innlegget før vi dro ut i dag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.