|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Hvorfor jobber du redusert?Jeg har jobbet i enten 80 eller 60% stilling siden eldstemann ble født.
![]() |
#2 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg ville ikke ha jobbet deltid om jeg kunne velge. Jeg har bare ett barn, en liten lelighet og vil heller kjøpe hjelp og tjenester enn å kjøpe meg tid til å gjøre det selv om jeg mente det ble vanskelig å få gjort ting hjemme. Jeg har en mann som bidrar godt i heimen, så jeg er ikke alene om husarbeid og sånt. Og i tillegg tjener jeg mer enn ham, så hvis noen skal redusere, så er det ikke meg, tror jeg. Jeg er fryktelig glad i jobben min, den er krevende og gir ikke rom for å jobbe redusert. Men kanskje ting blir annerledes dersom jeg får flere barn?
![]() |
#3 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg svarte ikke på spørsmålet og var visst ikke i målgruppen engang, ser jeg...
![]() |
#4 |
I farta!!
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber (har og skal) redusert for å ha mer tid med ungene.
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber 80% fordi det gir familien et lite pusterom i uka. Det kunne selvfølgelig gått greit å jobbe fullt også, men minstemann syns det er veldig godt med den fridagen midt i uka. Jeg får gjort endel annet den dagen, pluss at jeg får vært mye mer sammen med femåringen enn jeg får på den korte tiden etter jobb. Hyggelig for oss begge to. Tenåringene setter også pris på at jeg er hjemme når de kommer fra skolen den dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Javel
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber 70%, og har ungene i barnehagen 100%. Men jeg jobber en time mindre 4 dager i uken, og det er fordi vi da får litt bedre morgener, samt at vi får bedre tid på ettermiddagen.
![]() |
#7 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber deltid for å få mer tid med ungene, men også fordi jobben min ikke tillater at man har mer enn 50% stilling pga sterkt belastende arbeid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Akkurat nå er jeg arbeidsledig og sykemeldt, men skal jobbe til høsten. Det blir maks 50 % stilling, fordi både jeg og min mann er enige om at det er den beste løsningen for familien. Ingen tidsklemme, ingen krangling om hvem som skal gjøre ditt og datt hjemme, ingen barn som må være i barnehage HELE dagen og rett og slett et mer avslappet liv. Jeg vil ikke se tilbake på småbarnstiden og tenke at jeg fikk altfor lite tid med barna pga. jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber 80% og har litt kortere arbeidsdager hver dag for at ungene skal ha kortere dager i barnehagen og at det skal bli litt lettere å rekke ettermiddagsaktiviteter og generelt å få dagene til å gå rundt uten for mye stress.
![]() |
#11 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber kvelden og ikke fult pga ungene og meg selv.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber redusert fordi jeg har et barn med spesielle behov, og det krever mye oppfølging osv. Bruker evt. ekstra tid på han. Jeg ville mye heller ha jobbet fullt, men det funker dårlig og jeg har rett og slett ikke kapasitet til å få det til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Akkurat nå jobber jeg 50%, byttelåne unge med ei venninne, for ingen av oss har barnehageplass. Så da er jeg jo hjemme med poden (og min venninnes pode) når jeg ikke jobber.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber redusert (og fra hjemmekontor) for å kunne være hjemme med barna. Fra høsten begynner minstemann 50% i barnehage, da skal den tiden benyttes til mer strukturert jobbing. Håper jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Har valgt å jobbe turnus natt (50%) for å kunne være mer hjemme med barna og at de skal slippe å være 100% i banehage og SFO. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jobber deltid og har alltid Tuva hjemme da jeg har fri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?For at vi har et barn med spesielle behov og da vil jeg være mere sammen med h*n, da det er mye som tar sin tid med oppfølging, søknader, tlf til mange forskjellige i støtteapparatet og mye annet som tar tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
*Happy*
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber ca 70 % eller litt i underkant og vil ikke jobbe mer mens ungene er såpass små.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber 98,2 %, teller det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
både her og der
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber 80% fordi jeg har studert 50% ved siden av. Nå er jeg (forhåpentligvis) ferdig med studiene, men skal likevel jobbe 80% neste skoleår. De siste to årene med tilnærmet full jobb og studier ved siden av har vært hektiske, så nå gleder jeg meg til å "bare" jobbe, og i tillegg få litt mer tid med familien. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|