|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Denne genseren vil jeg strikke, men blir jeg (for) utålmodig underveis?I Sandnes garn sitt nyeste hefte er det masse fint. Jeg har lyst til å strikke denne genseren, men den er i halvpatent, og det har jeg hørt rykter om at tar lang tid?
![]() |
#2 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Denne genseren vil jeg strikke, men blir jeg (for) utålmodig underveis?Du kan jo forsøke å strikke en grytelapp eller noe i halvpatent, for å få følelsen med hvor lang tid det tar? Mitt inntrykk er at det tar litt mer tid enn vanlig ribbestrikk, men man får det fort inn i fingrene uansett.
![]() |
#3 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Denne genseren vil jeg strikke, men blir jeg (for) utålmodig underveis?Det går seg litt tid, men det tar mer tid - det gjør det. Du må liksom strikke to omganger for at det skal tilsvare én omgang. Men vanskelig å si hvor mye mer tid det tar allikevel, det er ikke noe automatikk i at det tar dobbelt så lang tid. Noen strikker jo uansett raskere og tar fort opp ulike metoder og strikker så garnet spruter. Jeg er i utg.pkt ikke så glad i vrangstrikk, jeg blir ikke like kjapp når det er vrangmasker i strikken og derfor tar det litt mer tid for min del.
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Denne genseren vil jeg strikke, men blir jeg (for) utålmodig underveis?Takk for svar! Å strikke en grytelapp var ikke dumt, takk for tips, Adrienne!
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Denne genseren vil jeg strikke, men blir jeg (for) utålmodig underveis?Med det tempoet du produserer kjoler til datteren din, så tviler jeg ikke på at dette går helt, helt fint.
![]() |
![]() |
|
|