|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?Altså, fire dager med reisedager, så tre morgener.
![]() |
#2 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?Jeg hadde reist med kabinkoffert og håndveske. Ikke sjekk inn kabinkofferten, hvorfor skal du det? Med mindre du reiser med Ryanair selvsagt, de er vel strenge på at man bare får ha med seg 1 kolli håndbagasje har jeg hørt. Men de er vel de eneste? Jeg har selv gått fra notorisk overpakker til smart og rasjonell kabinpakker i løpet av noen måneder, det kan anbefales. Virkelig befriende å slippe å dra på digre kofferter med ting du strengt tatt ikke trenger og droppe alle "hvisomatte"-antrekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Sv: Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?Jeg VET ikke hva vi reiser med fra oslo, men jeg vet vi flyr norwegian til oslo, og de er vel også litt strenge på det med både koffert og rimelig stor veske (Jeg velger bevisst den store veska som egentlig er ei stelleveske, som egentlig funker nesten for overnight i seg selv) og jeg har allerede bestilt med en innsjekket baggaske, så jeg kan like godt gjøre det, tenkte jeg? Også mest for å slippe å styre med at absolutt ALT må være av sånne minimale pakker som går oppi en liten plastpose.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?Kabinkoffert som ikke sjekkes inn hadde holdt for meg. Der hadde jeg greid å få plass til treningstøy, representabelt arbeidstøy og antrekk til middag. Stor veske, men som får plass under setet foran.
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?Jeg bruker aldri mer enn kabinkoffert, som jeg ikke sjekker inn. Jeg har småflasker til toalettsaker. Har som oftest med/på: en fin jeans. Et par topper, fra pyntet til straight. Litt smykker som kan dresse opp eller ned et antrekk. En cardigan. Et sjal. Skoletter. Et par skikkelig høyhæla sko. En kjole. Treningstøy.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?Jeg irriterer vettet av meg over alle de som på død og liv skal ha med seg koffert inn i kabinen. Flyet kommer seg ikke akkurat raskere av gårde når alle skal stå og stable kofferter inne i kabinen. Jeg liker heller ikke små kofferter, og hadde garantert tatt den store. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Sv: Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?Treningstøy dropper jeg.
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?Jeg bruker to sekunder på å vippe kofferten min enten opp i hattehyllen eller under setet foran. De urutinerte reisende som på død og liv skal stå midt i midtgangen og dikkedere med vesker og jakker og ørten taxfreeposer, derimot!
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?
Det er dessverre ikke avviklet ennå, nei. Du får kjøpt småflasker med sjampo på Vita og apotek. f.eks. (om du ikke er altfor streng på merket).
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?Jeg HAR altså ikke småflasker til toalettsaker, det er vel hovedgreia. Og de flere andre i reisefølget kommer til å sjekke inn, så vi må vente på baggasjen uansett.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?
Ja det er ikke noe mindre irriterende det. Jeg synes mange strekker grensen for hvor store ting de skal ha med seg inn. Det blir jo faktisk ikke plass hvis alle skal ha en koffert eller diger bag med inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Sv: Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?Jeg skal ha stor veske. Og jakke. Men neppe masse taxfreeposer da. Eller, tja, høre med mannen om det er noe jeg skal shoppe med meg hjem, men vet ikke helt om det er noe poeng.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?Kabinkoffert ville jeg brukt, ja.
![]() |
#15 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?Jeg hadde nok endt opp med den store. Jeg liker å ha plass til alt selv om jeg pakker lite. Jeg ender også alltid opp med en det shopping og liker å handle uten å tenke på størrelse og vekt. Jeg shopper ikke så mye hjemme, så pleier passe på når jeg er på tur.
![]() |
#16 |
![]() Sv: Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?Sant nok, men ullpledd trenger vi virkelig ikke flere av, og lang paraply er i alle fall ikke ungene klare for, og vi har flere enn vi bruker i hus.
![]() |
#17 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?Da klarer du deg helt fint med en liten. Små flasker til toalettsaker er uansett lurt for å slippe frakte det frem og tilbake.
![]() |
#18 |
![]() Sv: Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?Ja, men for en tur hvert tredje år har jeg ikke giddet. Det tar ikke så stor plass.
![]() |
#19 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?Er du glad i å strikke eller sy? Vilnius har utrolig billig ull og alpakkagarn + mye lekkert og solid linstoff.
![]() |
#20 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor stor koffert vil jeg ha på en fire dagers tur til Vilnius?Jeg hadde pakket i cabinkoffert, og sendt som baggasje. Jeg syns det er deilig å slippe å styre med baggasjen etter sikkerhetskontrollen. Sist jeg reiste på helgetur, så puttet jeg en liten bag i kofferten for evt shoppinggreier.
![]() |
|
|