|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() Hvilken overlock-maskin ønsker jeg meg?Jeg har en super symaskin som går like godt i dag som for 20 år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Hvilken overlock-maskin ønsker jeg meg?Sjekk med tonjebrodering.no. De har veldig god service og full peiling. De fører Janome og Elna. Jeg har selv en eldgammel Janome overlock som funker som en kule. Jeg kjøpte den brukt, til 1500. Den har sydd seg inn igjen for leenge siden.
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvilken overlock-maskin ønsker jeg meg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken overlock-maskin ønsker jeg meg?Du ønsker deg en enkel men god overlock, som Janome jubileum 990d. Mer en god nok, har alt du ønsker, men er ikke fancyshmancy som vanligvis betyr 100. Funksjoner som aldri tas i bruk . Tror du kan få den litt bedre modellen til noen hundrelapper mer nå, men når jeg kjøpte for noen år siden brukte jeg heller differansen på stoff, og har ikke angret. Vil ikke anbefale kombinasjonsmodeller med cover og overlock i ett, de blir halvveis på begge deler og er tunge å stille fra det ene til den andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken overlock-maskin ønsker jeg meg?Cover kan brukes til stikningsømmer og kanting.
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvilken overlock-maskin ønsker jeg meg?Jeg har Elna 664 Pro, den er veldig bra, men jeg ser jo at den har begrenset bruk mht hva jeg syr, samtidig som den er gull når jeg trenger overlock. Som f.eks. kanting av tepper og andre arbeider før lukkekant - da er den gull å ha. (jeg syr ikke klær, kun reparerer og da også er den gull).
![]() |
#11 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken overlock-maskin ønsker jeg meg?
![]() |
#12 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken overlock-maskin ønsker jeg meg?Jeg har Janome 644D, og er knallfornøyd!
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken overlock-maskin ønsker jeg meg?
Som LilleLeo sier, Coverlockmaskin er det neste du kommer til å ønske deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|